کتاب مرگ آرتمیوکروز

The Death of Artemio Cruz
کد کتاب : 12911
مترجم :
شابک : 978-2000076360
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مرگ آرتمیوکروز اثر کارلوس فوئنتس

مرگ آرتمیوکروز رمانی است که در سال 1962 توسط کارلوس فوئنتس نویسنده مکزیکی نوشته شده است. این کتاب نقطه عطفی در پیشرفت ادبیات آمریکای لاتین به حساب می آید.

آرتمیو کروز ، یک سرباز فاسد ، سیاستمدار و روزنامه نگاری است که در حال یادآوری وقایع شکل گرفته در زندگی خود ، از انقلاب مکزیک تا عضویت در حزب انقلاب مکزیک در آخرین لحظات زندگی خود می باشد. خانواده وی در اطراف جمع می شوند و از او می خواهند که وصیت کند. آرتیمو از علاقه ای به کلیسا ندارد و به این دلیل وصیت نامه خود را از کشیشی که بر بالین او آورده اند پنهان کرده است. سرهنگ کروز دلبستگی شدیدی به دنیا دارد و فکر این که در حال مرگ است او را بیش از هر چیز ناراحت می کند.

با شروع این رمان ، آرتمیو کروز ، روزنامه نگار بزرگ و ثروتمند در حالی که در بستر است قسمت های مهم زندگی خود را به یاد می آورد. کارلوس فوئنتس خاطرات کروز را، از مبارزات قهرمانانه او در طول انقلاب مکزیک و صعود بی امان او از فقر به ثروت را به زیبایی هرچه تمام تر بیان می کند.

کتاب مرگ آرتمیوکروز

کارلوس فوئنتس
کارلوس فوئنتس (به اسپانیایی: Carlos Fuentes Macías) (زاده ی ۱۱ نوامبر ۱۹۲۸ - درگذشته ی ۱۵ مه ۲۰۱۲) نویسنده ی مکزیکی و یکی از سرشناس ترین و پر آوازه ترین نویسندگان اسپانیایی زبان بود. آثار او به بسیاری از زبان ها ترجمه شده اند.پدر وی از دیپلمات های مشهور مکزیک بود و از این رو کودکی اش در کشورهای مختلفی سپری شد. در سال ۱۹۳۶ خانواده اش در شهر واشنگتن دی سی اقامت گزید و این باعث شد که با زبان انگلیسی نیز آشنا شود.در سال ۱۹۵۹ با بازیگر سینما ریتا ماسدو ازدواج کرد، که این ازدواج تا سال ۱۹۷۳ ...
نکوداشت های کتاب مرگ آرتمیوکروز
Remarkable, in the scope of the human drama it pictures, the corrosive satire and sharp dialogue.
بسیار قابل توجه . داستان درامی که آن را تصویر می کند ، طنزی فاسد و گفتگویی تیز است.
New York Times New York Times

so charming. This book is definitely the best work of Fuentes and a masterpiece in Latin literature.
بسیار جذاب. قطعا این کتاب بهترین اثر فوئنتس و شاهکاری در ادبیات لاتین است.
Anthony West

قسمت هایی از کتاب مرگ آرتمیوکروز (لذت متن)