کتاب خدا حفظتان کند دکتر کوارکیان

God Bless You, Dr. Kevorkian
کد کتاب : 1318
مترجم :
شابک : 978-964-243-230-1
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 106
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

یک مجموعه داستان کوتاه تخیلی

معرفی کتاب خدا حفظتان کند دکتر کوارکیان اثر کورت ونه گات

کتاب خدا حفظتان کند دکتر کوارکیان، رمانی نوشته ی کورت ونه گات است که نخستین بار در سال 1999 وارد بازار نشر شد. مسئله ی سرنوشت انسان پس از مرگ، هیچ وقت از ذهن ونه گات بیرون نرفت. او در این رمان ارزشمند که خودش هم در آن حضور دارد، مدام بین دنیای کنونی و جهان پس از مرگ در رفت و آمد است. ونه گات در سی مصاحبه ی عجیب و منحصر به فرد، در ظاهر یک خبرنگار رادیویی به دنیای پس از مرگ می رود و با شخصیت هایی مهم و تأثیرگذار گفت و گو می کند. ماجرا از این قرار است که ونه گات، دکتری به نام جک کوارکیان را استخدام کرده تا این دکتر برای او تجربه های نزدیک مرگ را فراهم آورد. ونه گات به این صورت می تواند برای مدتی محدود به جهان دیگر و ساکنین آن دسترسی داشته باشد. او در حالی که در دنیای پس از مرگ است، مصاحبه های به یاد ماندنی و فوق العاده جذابی با افرادی همچون آدولف هیتلر، ویلیام شکسپیر، آیزاک آسیموف و شخصیت آشنای داستان هایش، یعنی کلیگور تراوت انجام می دهد.

کتاب خدا حفظتان کند دکتر کوارکیان

کورت ونه گات
کورت ونه گات، زاده ی 11 نوامبر 1922 و درگذشته ی 11 آپریل 2007، نویسنده ای آمریکایی بود.ونه گات در ایندیاناپولیس به دنیا آمد و بزرگ شد. او به دانشگاه کورنل رفت اما در ژانویه ی 1943 از تحصیل انصراف داد به ارتش پیوست. ونه گات در نهاد فناوری کارنگی و دانشگاه تنسی به یادگیری مهندسی مکانیک پرداخت.او سپس برای نبرد در جنگ جهانی دوم به اروپا فرستاده شد و در عملیاتی به اسارت آلمانی ها درآمد. ونه گات از جنگ جان سالم به در برد و پس از برقراری صلح، با جین ماری کاکس ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد. این نویسن...
نکوداشت های کتاب خدا حفظتان کند دکتر کوارکیان
It remains a joy.
این اثر همچنان لذت بخش باقی مانده است.
Goodreads

A provocative collection of musings about who and what we live for.
مجموعه ای برانگیزاننده از تأملاتی درباره ی این که برای چه کسی و چه چیزی زندگی می کنیم.
Barnes & Noble

Anyone with a sense of humor will enjoy this book.
هر کسی که حسی از شوخ طبعی دارد از این کتاب لذت خواهد برد.
Providence Sunday Journal

قسمت هایی از کتاب خدا حفظتان کند دکتر کوارکیان (لذت متن)
گفتم بسیاری از آدم های نادان فکر می کنند که فرانکنشتاین، نام هیولاست و نه نام دانشمند خالق آن. گفت به هر حال آن ها چندان احمق نیستند. توی داستان من دو هیولا وجود دارد، نه یکی، و یکی از آن ها، آن دانشمند، واقعا نامش فرانکنشتاین است.

در این سفر به اندازه ی کافی خوش شانس بودم تا با شخص آدولف هیتلر مصاحبه کنم. از دانستن این خوشحال شدم که او اکنون به خاطر همه ی کارهایی که کرده، احساس پشیمانی می کند، هرچند غیرمستقیم؛ همه ی آن کارهایی که ممکن است کوچکترین ارتباطی با مرگ خشونت آمیز سی و پنج میلیون نفر طی جنگ جهانی دوم داشته باشند.