کتاب روانشناسی زنان

Feminine Psychology
کد کتاب : 14611
مترجم :
شابک : 978-9643114091
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 318
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

روان شناسی زن
Feminine psychology
کد کتاب : 5145
مترجم :
شابک : 9786005070477
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 366
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1973
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

روانشناسی زنان
Feminine Psychology
کد کتاب : 5128
مترجم :
شابک : 9786003380622
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 352
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1967
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روانشناسی زنان اثر کارن هورنای

کتاب روانشناسی زنان، اثری نوشته ی کارن هورنای است که اولین بار در سال 1967 منتشر شد. دکتر هورنای در این کتاب ارزشمند، مشاهدات بالینی دقیق و آزمایشاتش هم در رابطه با نظریات خود و هم در رابطه با نظریات فروید را با مسائل مربوط به روانشانسی زنان گره می زند. موضوعات به بحث گذاشته شده در این کتاب شامل سردی در رابطه ی جنسی، مشکل موجود در آرمان تک همسری، مشکلات مادران، عدم اطمینان میان جنسیت ها، مازوخیسم زنانه و نیاز بیمارگونه به عشق می شوند. کارن هورنای در سراسر کتاب روانشناسی زنان، از تجربیات خود به عنوان یک درمانگر بهره می برد و همزمان، به شکلی مستمر به ارزیابی عوامل روانشناسانه در بافت نیروهای فرهنگی می پردازد.

کتاب روانشناسی زنان


ویژگی های کتاب روانشناسی زنان

کارن هورنای از نویسندگان پرفروش کتاب های روانشناسی

کارن هورنای
کارن هورنای، زاده ی ۱۶ سپتامبر ۱۸۸۵ و درگذشته ی ۴ دسامبر ۱۹۵۲، روانکاو و نویسنده ای آلمانی، و پیرو مکتب فروید بود. هورنای تحصیلات خود را در پزشکی و روانپزشکی در آلمان به پایان رساند. او در سال ۱۹۳۲ به ایالات متحده مهاجرت کرد و به عنوان استاد دانشگاه در رشته ی روانکاوی مشغول به تدریس شد. هورنای با همکاری عده ای از همکاران و شاگردان خود، مؤسسه ای به نام «مؤسسه ی روانکاوی هورنای» را در نیویورک دایر نمود. اکنون شاگردان او این مؤسسه را اداره می کنند.
نکوداشت های کتاب روانشناسی زنان
A luminous book by an expert.
کتابی درخشان نوشته ی یک متخصص.
Barnes & Noble

A considerable work.
اثری شایان توجه.
Feminist Voices

قسمت هایی از کتاب روانشناسی زنان (لذت متن)
در اکثر زنان، میان احساسات جنسی و زندگی عاطفی، رابطه ی تنگاتنگ تری وجود دارد و این امر به طور حتم دلایل زیست شناختی روشنی دارد. به این ترتیب، رویکرد خصمانه فورا در ناتوانی و بی رغبتی در برقراری رابطه ی جنسی نمود می یابد. این رویکرد دفاعی نسبت به مردان ضرورتا ریشه های بسیار عمیق ندارند. در بعضی موارد مردانی که بتوانند در این زنان احساسات لطیفی برانگیزانند، می توانند به طور کامل بر سردمزاجی آنان نیز غلبه کنند.

ما به تلاش های زنان برای کسب استقلال و گسترش حوزه ی علایق و فعالیت هایشان از سر بدبینی نگاه می کنیم و بر اساس همین نگرش، اصرار می ورزیم که این گونه تلاش ها صرفا در شرایط مبرم اقتصادی مجاز است و اساسا با شخصیت ذاتی و گرایش های طبیعی زنان منافات دارد. به همین نحو، چنین تصور می شود که اینگونه تلاش ها سودی برای زنان در بر ندارند و زن باید وجود خود را کاملا وقف مرد یا وظایف خاص مادری کند.

از شما می خواهم عشق را با میل جنسی اشتباه نگیرید. زمانی یکی از بیماران مونثم به من گفت: «من از رابطه ی جنسی هیچ هراسی ندارم، اما از عشق می ترسم.» در واقع او حتی جرأت تلفظ کلمه ی «عشق» را هم نداشت و از هیچ تلاشی برای دوری از مردم دریغ نمی کرد. این بیمار به سهولت با دیگران رابطه ی جنسی برقرار می کرد و حتی به ارگاسم نیز می رسید. اما به لحاظ عاطفی از مردان فاصله می گرفت و هنگام سخن گفتن از آن ها چنان لحن خالی از عاطفه ای داشت که گویا در مورد اتومبیل سخن می گفت.