کتاب تحلیل رفتار متقابل

Transactional Analysis in Psychotherapy
به همراه متن کامل بازی ها
کد کتاب : 5010
مترجم :
شابک : 978-964-7443-51-7
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 466
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1961
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 21
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

از کتاب های روانشناسی پرفروش در آمریکا

معرفی کتاب تحلیل رفتار متقابل اثر اریک برن

کتاب تحلیل رفتار متقابل، اثری نوشته ی اریک برن است که اولین بار در سال 1961 منتشر شد. اریک برن در این اثر آموزنده، پایه و اساس روشی منطقی برای درک و تحلیل رفتارهای انسان را بنیان می نهد. «تحلیل رفتار متقابل»، نظریه ای در روانشناسی است که به تعاملات یا «رفتارهای متقابل» میان یک فرد و افراد دیگر می پردازد. قاعده ی اساسی در این نظریه این است که انسان ها، موجوداتی اجتماعی هستند و یک فرد، وجودی چندوجهی دارد که در مواجهه با افراد مختلف، دچار تغییر و تحول می شود. اریک برن، مفهوم و اسلوب «تحلیل رفتار متقابل» را در اواخر دهه ی 1950 گسترش داد و این تئوری از همان زمان، به اثرگذاری خود در دنیای روانشناسی ادامه داده است.

کتاب تحلیل رفتار متقابل

اریک برن
اریک برن، زاده ی 10 می 1910 و درگذشته ی 15 جولای 1970، روانپزشک برجسته ی کانادایی/ آمریکایی بود.برن در مونترئال کانادا به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود را در سال 1931 دریافت کرد و تحصیلات خود را در دانشگاه مک گیل ادامه داد.برن در سال 1935 به ایالات متحده آمد و در بیمارستانی در نیوجرسی به کارآموزی پرداخت. او پس از پایان دوره ی کارآموزی، برای دو سال مشغول به کار در کلینیک روانپزشکی دانشکده ی پزشکی دانشگاه ییل شد. برن در سال 1939، تابعیت آمریکا را گرفت و شهروند این کشور شد. او در اواسط قرن بیست...
نکوداشت های کتاب تحلیل رفتار متقابل
A groundbreaking book that bores deep into the heart of all our relationships.
کتابی تحول آفرین که به اعماق تمامی روابط ما نفوذ می کند.
Barnes & Noble

It will enrich your dealings with people, and your understanding of yourself.
این اثر، مواجهات شما با افراد، و درکتان از خودتان را غنی می کند.
Business Balls

An important book.
کتابی بااهمیت.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب تحلیل رفتار متقابل (لذت متن)
اصطلاح «حالت من» تنها برای اشاره به حالات ذهنی و الگوهای رفتاری مربوط به آن ها، آن طور که در طبیعت ظهور می کند، اطلاق می شود و در وهله ی اول از به کار بردن واژه هایی چون «غریزه» و «فرهنگ» و «فرامن»، «غرض»، و «آشکار» و غیره پرهیز می کنند. تحلیل ساخت تنها این فرضیه را ابراز می دارد که «حالات من» را می توان طبقه بندی و روشن ساخت، و در مورد بیماران روانی، چنین رویه ای «خوب است».

این امر ایجاب می کند که روان پریشی را به عنوان جا به جا شدن انرژی روانی از سیستم «بالغ» به سیستم «کودک» تعریف کنیم، که در تعبیر پذیرفته شده، نیروگذاری روانی نامیده می شود. بنابراین بهبود را باید واژگونی جا به جایی تعریف کنیم.