کتاب توهم آگاهی

The Knowledge Illusion
(چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟)
کد کتاب : 16771
مترجم : مینا تربتی
محسن فشی
شابک : 978-6004610667
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

توهم دانش
The Knowledge Illusion
کد کتاب : 38659
مترجم : مصطفی خدادادی
شابک : 978-6004970655
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 306
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب توهم آگاهی اثر استیو اسلومن

انسانها جوامع و فناوری های بسیار پیچیده ای ایجاد کرده اند ، اما اکثر ما حتی نمی دانیم که یک قلم یا توالت چگونه کار می کند. چگونه با وجود درک کم چنین موفقیتهایی به دست آورده ایم؟ دانشمندان شناختی استیون اسلومان و فیلیپ فرنباخ استدلال می کنند که ما علیرغم کاستی های ذهنی خود زنده می مانیم و رشد می کنیم زیرا در یک جامعه غنی از دانش زندگی می کنیم. کلید هوش ما در افراد و چیزهای اطراف ما نهفته است. ما دائما اطلاعات و تخصص های ذخیره شده در خارج از سرمان را انجام می دهیم: در بدن ما ، محیط ما ، دارایی های ما و جامعه ای که ما در آن تعامل داریم - و معمولا حتی متوجه نمی شویم که ما این کار را می کنیم.ذهن انسان هم درخشان است و هم احساساتی. ما آتش را کشف کردیم، نهادهای دموکراتیک را ایجاد کردیم ، روی ماه ایستادیم و ژنوم خود را ترتیب دادیم. و با این حال ، هر یک از ما مستعد خطا ، گاهی غیر منطقی و غالبا نادان هستیم. اساسا ماهیت عمومی اطلاعات و دانش توضیح می دهد که چرا ما اغلب تصور می کنیم بیشتر از آنچه که واقعا می دانیم ، می دانیم ، چرا عقاید سیاسی و باورهای غلط آنقدر سخت تغییر می کنند و چرا رویکردهای فرد محور به آموزش و مدیریت غالبا ناکام می شوند. اما ذهن مشترک ما نیز ما را قادر به انجام کارهای شگفت انگیز می کند. توهم آگاهی ادعا می کند که نبوغ واقعی را می توان در روشهایی که با استفاده از اجتماع پیرامون خود ایجاد کرده ایم پیدا کرد.

کتاب توهم آگاهی

نکوداشت های کتاب توهم آگاهی
The Knowledge Illusion is filled with insights on how we should deal with our individual ignorance and collective wisdom.
توهم آگاهی در مورد چگونگی برخورد ما با جهل فردی و خرد جمعی است.
Steven Pinker

قسمت هایی از کتاب توهم آگاهی (لذت متن)
بهترین ابزار برای تشخیص عمل مناسب در یک شرایط معین، قوای ذهنی است که می تواند اطلاعات را پردازش کند. سیستم های بصری باید قادر باشند به طور مناسبی پردازش های پیچیده را انجام دهند تا بتوانند موش را از برگ تمیز دهند. برای انتخاب عمل مناسب، دیگر فرآیند های ذهنی نیز حائز اهمیت هستند. حافظه می تواند نشان دهد در شرایط مشابه در گذشته چه اعمالی موثرتر بوده اند و قوۀ تعقل می تواند به پیش بینی چیزی بپردازد که تحت شرایط جدید اتفاق خواهد افتاد. توانایی اندیشیدن به طور گسترده ای تأثیر عمل را افزایش می دهد. در این معنا اندیشه بسط عمل است. درک اینکه فرآیند اندیشه چطور صورت می گیرد، آن قدرها هم ساده نیست. چگونه مردم اندیشیدن را برای عمل به کار می گیرند؟ افراد به کدام قوای ذهنی نیازمندند تا این امکان را به آن ها بدهد که با استفاده از عقل و حافظۀ خود، به پیگیری اهدافشان بپردازند؟ خواهیم دید که انسان ها هنگام استدلال درمورد اینکه جهان چگونه عمل می کند، درواقع درمورد علیت مهارت می یابند. پیش بینی تأثیرات عمل، نیازمند استدلال دربارۀ این موضوع است که چگونه علت ها، معلول ها را به وجود می آورند و پی بردن به اینکه چرا واقعه ای معین رخ می دهد نیازمند استدلال دربارۀ این موضوع است که چه علت هایی در به وجود آوردن یک معلول محتمل هستند. این چیزی است که ذهن برای آن طراحی شده است. چه در حال اندیشیدن به اشیا فیزیکی، نظام های اجتماعی، دیگر افراد، سگ خانگی مان یا هر چیز دیگری باشیم، مهارت ما در این است که معین کنیم چگونه اعمال و دیگر علت ها، معلول ها را به وجود می آورند. می دانیم که لگد به توپ آن را به هوا می فرستد، اما لگد به سگ باعث ایجاد درد می شود. فرایندهای فکری، زبان و احساسات همگی بدین منظور طراحی شده اند که استدلال علّی ما را به کار گیرند تا به ما در عمل به شیوه ای منطقی یاری رسانند.