کتاب در باب عمر فانی

On the Shortness of Life
کد کتاب : 17294
مترجم :
شابک : 978-6006867427
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 130
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 49
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در باب عمر فانی اثر لوکیوس آنایوس سنکا

در طول تاریخ، برخی از کتاب ها جهان را تغییر داده اند. آن‌ها دید ما را نسبت به خود و یکدیگر تغییر داده‌اند. آنها الهام بخش بحث، مخالفت کرده اند، و یا درباره ی جنگ و انقلاب بوده اند. بعضی از این کتاب ها روشنگری کرده اند، برخی خشم را تحریک کرده اند و تعدادی دلداری داده اند. آنها زندگی را غنی کرده اند و یا آن را نابود کرده اند.

اکنون،مجموعه ی ایده های بزرگ آثار متفکران بزرگ، پیشگامان، رادیکال‌ها و آینده‌نگرانی را برای شما به ارمغان می‌آورد که ایده‌هایشان تمدن را به لرزه درآورد و به ما کمک کرد تا ما به آنچه هستیم تبدیل شویم. مجموعه ایده‌های بزرگ دوازده اثر پیشگامانه توسط برخی از متفکران شگفت‌انگیز تاریخ را شامل می‌شود و هر جلد به زیبایی با طراحی منحصربه‌فرد چاپ شده است که هنر این مجمموعه را برجسته می‌کند. این مجموعه با ارائه ادبیات عالی در بسته‌های عالی با قیمت‌های عالی، برای آن دسته از خوانندگانی که می‌خواهند ایده‌های بزرگی را که جهان را شکل داده‌اند کشف و مزه مزه کنند، ایده‌آل است.
نوشته‌های رواقی فیلسوف سنکا، که از ق. از 5 قبل از میلاد تا سال 65 پس از میلاد، بینش های قدرتمندی در مورد هنر زندگی، اهمیت عقل و اخلاق ارائه می دهد، و همچنان از طریق فصاحت، شفافیت و خرد بی انتها به ارائه راهنمایی های عمیق برای بسیاری از افراد ادامه می دهد در این کتاب جمع آوری شده است. این کتاب منتخب از نوشته های سنکا از نسخه کلاسیک دیالوگ ها و نامه ها، ترجمه شده توسط C.D.N. کاستا، و شامل مقالاتی در مورد کوتاهی زندگی، تسلیت به هلویا، و در مورد آرامش ذهن است.

کتاب در باب عمر فانی

لوکیوس آنایوس سنکا
لوکیوس سِنِکا «Lucius Annaeus Seneca» (که به سنکای جوان مشهور بود)، (۴ پیش از میلاد تا 65 میلادی) اهل رم، فیلسوف رواقی، سیاستمدار، نمایشنامه نویس، معلم و مشاور نرون. که مجبور شد به اتهام همدستی در توطئه قتل امپراتور خودکشی کند، پدر وی سنکای بزرگ نام داشت.از سنکا ۹ نمایشنامه تراژدی و یک کمدی به جا مانده‌است:هرکول دیوانه – زنان تروا – زنان فینیقی – مدیا – فدرا – اودیپوس (اودیپ) – توئستس – آگامنون و هرکول در اوتا.سنکا نیز همچون نویسندگان...
قسمت هایی از کتاب در باب عمر فانی (لذت متن)
این افراد روز را در انتظار شب از کف می دهند و شب را در ترس از پایان پذیرفتن. حتی لذات ایشان مضطرب است و از ترس های متعددی بیمناک هستند و در اوج شادی شان اندیشه های نگران کننده ای بر ایشان مستولی می شود" چه زمانی به پایان خواهد رسید؟

امل همیشه باید از کاری که بر عهده اش قرار گرفته است قوی تر باشد: بارهایی که بر حامل آن سنگین است، او را در هم خواهد شکست. مضاف بر این، برخی کارها چنان بزرگ نیست که خود کارهای دیگری را ایجاد نماید: ما باید از کارهای متعدد و متنوع پرهیز نمائیم و نبایست به کاری که به راحتی نمی توانیم رهایش کنیم نزدیک شویم. باید به سراغ کارهایی بروی که می توانی آن ها را به پایان برسانی یا امیدواری که بتوانی چنین نمایی و نبایستی به کارهایی که بزرگتر از آنچه در ابتدا می اندیشیدی، هستند بپردازی و همین طور اگر فعالیتی را آغاز کردی نباید آن را متوقف نمایی.