کتاب رویاهای قطار

Train Dreams
کد کتاب : 18050
مترجم :
شابک : 978-6009830169
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد جایزه پولیتزر سال 2012

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

برنده جایزه ا هنری

معرفی کتاب رویاهای قطار اثر دنیس جانسون

کتاب «رویاهای قطار» رمانی نوشته ی «دنیس جانسون» است که اولین بار در سال 2011 به چاپ رسید. این اثر از «دنیس جانسون»، یکی از احساس برانگیزترین و گزنده ترین داستان های این نویسنده ی موفق به شمار می آید. داستان به «رابرت گرینر» می پردازد، کارگری در غرب آمریکا در آغاز قرن بیستم؛ مردی عادی در زمانه ای غیرعادی. «گرینر» که از فقدان خانواده اش در رنج است، تلاش می کند تا به هر طریقی که شده، از این دنیای جدید عجیب سر در بیاورد. همزمان با روایت داستان او، مخاطبین هم از شکست های شخصی شوکه کننده ی این شخصیت مطلع می شوند و هم از تغییرات گسترده ای که چهره ی آمریکا را در زمان زندگی او دگرگون می کند. کتاب «رویاهای قطار» که سرشار از تاریخ و چشم اندازهای غرب آمریکا است، تصویری از نابودی سبکی مشخصا آمریکایی از زندگی را ارائه می کند.

کتاب رویاهای قطار

دنیس جانسون
دنیس جانسون (انگلیسی: Denis Johnson؛ زادهٔ ۱ ژوئیهٔ ۱۹۴۹- ۲۴ ماه مه ۲۰۱۷) یک شاعر، رمان نویس، و نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا بود. شهرت وی بیشتر به خاطر مجموعه داستان پسر عیسی و رمان درخت دود است. او برنده جوایز کمک هزینه گوگنهایم و جایزه کتاب ملی شده است.
نکوداشت های کتاب رویاهای قطار
A lovely tale.
داستانی دوست داشتنی.
New Yorker New Yorker

Highly recommended.
به شدت توصیه می شود.
Library Journal Library Journal

A gorgeous, rich book about the classic American myth.
کتابی دلنشین و غنی درباره ی اسطوره ی آمریکایی کلاسیک.
Electric Literature

قسمت هایی از کتاب رویاهای قطار (لذت متن)
از آن راه گل آلود، خرس ها بیشتر از آدم ها می گذشتند و رد پای خود را در بالا و پایین وسط آن بر جا می گذاشتند؛ بعدها در تابستان در قطعه زمین های کم ارتفاع پر از تمشک، به جست و جوی خوراک می پرداختند و «گرینی یر» آن ها را هنگام برگشتن در دامنه ی تپه های سوخته و سیاه شده می دید.

اواخر آن ماه مارس، «گرینی یر» به جایگاه خانه اش در دره ی «مویی» برگشت، این بار با یک گاری پر از وسایل. جانوران به آنچه که از جنگل برجا مانده بود، برگشته بودند.

در اردوی قدیمی خود در کنار رودخانه، پناهگاه برزنتی خود را برپا کرد و در همان اطراف پنجاه شصت درخت صنوبر سوخته را با تبر به قطعه هایی تقسیم کرد که هیچ کدام از کلاه خودش بزرگتر نبودند، چون طبق یک نظریه ی پذیرفته شده عمل می کرد که بر پایه ی آن، آدمی که به تنهایی کار می کرد می توانست از پس ساختن یک خانه ی چوبی بر بیاید که به اندازه ی محیط سر خودش باشد. با یابویی که کرایه کرده بود توانست الوارها را در محوطه ی پاک شده از درخت منظم کند و بعد یابو و گاری را به طویله های «بانرز فری» برگرداند و به درون قطار بپرد و به «میدو کریک» برگردد.