کتاب جشن بی معنایی

The Festival of Insignificance
کد کتاب : 15457
مترجم :
شابک : 978-6001197666
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 13
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

جشن بی معنایی
The Festival of Insignificance
کد کتاب : 38907
مترجم :
شابک : 978-6227283006
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

جشن بی معنایی
The Festival of Insignificance
کد کتاب : 1525
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭978-600-7556-22-1‮‬‏‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

جشن بی معنایی
The Festival of Insignificance
  • 27,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: جغد جغد
کد کتاب : 19056
مترجم :
شابک : 978-6226467063
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جشن بی معنایی اثر میلان کوندرا

جشن بی معنایی، رمانی نوشته ی میلان کوندرا است که نخستین بار در سال 2013 به انتشار رسید. خلاصه کردن طرح داستانی این رمان جذاب و عجیب از کوندرا، کار چندان راحتی نیست. داستان کتاب جشن بی معنایی، به دو روز از زندگی چهار مرد میانسالی می پردازد که در پاریس معاصر حضور دارند. این رمان مانند اکثر آثار غیرداستانی کوندرا، به هفت بخش تقسیم شده است. هر بخش حول محور زندگی آلن، رامون، داردلو و یا چارلز می چرخد. البته شخصیت های فرعی دیگری نیز حضور دارند که در فصل های مختلف داستان در رفت و آمد هستند. کوندرا در کتاب جشن بی معنایی، تأملی پست مدرن بر بی معنایی زندگی می کند و از طریق ارائه ی داستانی متفاوت و بسیار جذاب، مخاطبین را غرق در افکار و تخیلات گرانبها و کم نظیر خود می سازد.

کتاب جشن بی معنایی


ویژگی های کتاب جشن بی معنایی

میلان کوندرا، نامزد جایزه نوبل ادبیات و از پرفروش ترین نویسندگان اروپا

میلان کوندرا
میلان کوندرا، زاده ی ۱ آوریل ۱۹۲۹ در برنو، چکسلواکی، نویسنده ی اهل چک است که از سال ۱۹۷۵ به فرانسه تبعید شد و نهایتا در سال ۱۹۸۱ به تابعیت فرانسه درآمد. او خود را نویسنده ای فرانسوی می داند و مصر است که آثارش باید چه در کتاب فروشی ها و چه در دسته بندی ادبی جزو ادبیات فرانسه محسوب شود. بهترین اثر کوندرا، بار هستی است. قبل از انقلاب مخملی ۱۹۸۹، حکومت کمونیستی کتاب های وی را در چک ممنوع کرده بود. او ترجیح می دهد به دور از هیاهوی شهرت زندگی کند و کمتر با رسانه ها گفت وگو می کند. میلان کوندرا تاکن...
نکوداشت های کتاب جشن بی معنایی
Charming in so many ways.
جذاب از بسیاری از جهات.
Independent Independent

Compelling.
هیجان انگیز.
Los Angeles Times Los Angeles Times

Stunningly profound.
به شکل خیره کننده ای ژرف.
NPR Books

قسمت هایی از کتاب جشن بی معنایی (لذت متن)
بی معنایی، دوست من، مایه ی هستی است. همه جا و همیشه با ماست. حتی جایی که هیچ کس حاضر نیست ببیندش: در فجایع، در جنگ های خونین، در بدترین بدبختی ها. پذیرفتنش در شرایط وخیم و صدا کردنش به نام، شجاعت می خواهد. اما صحبت از به رسمیت شناختنش نیست، بلکه باید بی معنایی را دوست داشت. باید آموخت که چگونه آن را دوست داشت. اینجا، در این باغ، مقابل ما.

زمان شتابان می گذرد؛ به لطف آن، نخست زنده ایم، یعنی این که متهم هستیم و محاکمه شده ایم، سپس می میریم، و چند سال دیگر هم با کسانی می مانیم که ما را شناخته اند، ولی خیلی زود تغییر دیگری صورت می گیرد: مردگان به مردگان قدیمی بدل می شوند، فقط چند نفری، کسان بسیار نادری، نام خود را در خاطره ها باقی می گذارند ولی محروم از هر گونه گواه واقعی، از هر گونه خاطره ی درست، به عروسک های خیمه شب بازی بدل می شوند.

وقتی آدم درخشانی می کوشد زنی را اغوا کند، این زن احساس می کند که در مسابقه ای شرکت کرده است. ناگزیر می شود که او هم بدرخشد. بدون مقاومت تسلیم نشود. حال آن که بی معنایی او را می رهاند. از قید احتیاط ها آزاد می کند. توقع هیچ گونه حضور ذهنی او را ندارد. او را بی هم و غم و بنابراین آسان تر قابل دسترسی می کند. ولی بگذریم، در مورد داردلو، تو نه با یک نفر بی معنا، بلکه با یک نفر خودشیفته سر و کار داری. به معنای درست کلمه توجه کن: آدم خودشیفته، فردی مغرور نیست. آدم مغرور، دیگران را تحقیر می کند، برای دیگران ارزشی کم قائل می شود. خودشیفته برای دیگران ارزشی بیش قائل می شود، زیرا در چشمان هر کس، تصویر خودش را می یابد و می خواهد آن را زیبا کند. بنابراین با خوشرویی به تمام آینه هایش می پردازد.