کتاب اسرار دخمه جنی

The Mystery of the Enchanted Crypt
کد کتاب : 2021
مترجم :
شابک : 978-600641411-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 182
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اسرار دخمه جنی اثر ادواردو مندوسا

حوادث داستان در خوابگاه مدرسه ای شبانه روزی اتفاق می افتد و یکی از دختران شبی ناگهان ناپدید می شود، اما بعد از پیدا شدن چیزی به یاد نمی آورد. این موضوع به معمایی تبدیل می شود و پلیس آگاهی با کمک گرفتن از یک زندانی با سابقه بیماری روانی به دنبال کشف این راز هستند.
گرچه این زندانی موفق می شود راز را کشف کند اما باز هم به جایگاه قبلی اش بازمی گردد و این یکی از نشانه های پست مدرن بودن این رمان است.

همچنین زبان طنز داستان یکی دیگر از مشخصه های آن است. بیان شخصیت اصلی داستان خنده دار است و بهره گیری از شخصیتی که مشکلات روانی دارد به نویسنده اجازه داده بیشتر وارد حوزه طنز شود.

کتاب اسرار دخمه جنی

ادواردو مندوسا
ادواردو مندوسا گاریگا نویسنده اسپانیایی است. وی در نیمه اول دهه ۱۹۶۰ در رشته حقوق تحصیل کرد و سپس در سال های ۱۹۷۳ تا ۱۹۸۲ در نیویورک زندگی و به عنوان مترجم برای سازمان ملل کار کرد . او بعد تصمیم گرفت حقوقدان شود و در نهایت مسیر نویسندگی را انتخاب کرد. او در سال ۱۹۷۵ نخستین رمانش را با عنوان «حقیقت درباره پرونده ساولتا» منتشر کرد که با اقبال زیادی روبه رو شد. با این کتاب او قدرت به کار بستن سبک ها و توانایی خودش در نویسندگی را به عینه نشان داد. این رمان درباره بازرسی است که در تغییرات اجتماعی ...