کتاب خدا حفظتان کند آقای رزواتر

God Bless You, Mr. Rosewater
کد کتاب : 1319
مترجم :
شابک : 978-600-367-093-8
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1965
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

این کتاب به هملت ونه گات مشهور است

معرفی کتاب خدا حفظتان کند آقای رزواتر اثر کورت ونه گات

کتاب خدا حفظتان کند آقای رزواتر، رمانی نوشته ی کورت ونه گات است که اولین بار در سال 1965 به انتشار رسید. این رمان به داستان مردی میلیونر به نام الیوت رزواتر می پردازد که نیویورک را ترک می کند و بنیاد رزواتر را در ایندیانا به وجود می آورد. الیوت که کهنه سرباز جنگ جهانی دوم است و به صورت داوطلبانه در آتش نشانی خدمت می کند، پس از تجربه ای که باعث بیداری روحیه ی انسان دوستی در او می شود، به روستاهای مختلفی در سرتاسر آمریکا می رود و در نهایت در رزواتر اقامت می گزیند. میخوارگی الیوت، رابطه ی سخاوتمندانه اش با تهیدستان در رزواتر و ارتباط عجیبش با همسرش باعث می شود که او در نظر دیگران، غیرعادی و حتی دارای مشکلات روانی به نظر برسد. وکیلی حقه باز به نام نورمن موشاری در تلاش است که ثابت کند الیوت، سلامت عقل خود را از دست داده است. اگر موشاری موفق به انجام این کار شود، خواهد توانست بخشی از ثروت رزواتر را به خویشاوندان دور الیوت برساند و سهمی را نیز از آن خود کند. رمان خدا حفظتان کند آقای رزواتر، یکی از بهترین و خنده دارترین داستان های کمدی ونه گات است و تصویری فراموش نشدنی از حرص، دورویی و حماقت های بشر را ارائه می کند.

کتاب خدا حفظتان کند آقای رزواتر

کورت ونه گات
کورت ونه گات، زاده ی 11 نوامبر 1922 و درگذشته ی 11 آپریل 2007، نویسنده ای آمریکایی بود.ونه گات در ایندیاناپولیس به دنیا آمد و بزرگ شد. او به دانشگاه کورنل رفت اما در ژانویه ی 1943 از تحصیل انصراف داد به ارتش پیوست. ونه گات در نهاد فناوری کارنگی و دانشگاه تنسی به یادگیری مهندسی مکانیک پرداخت.او سپس برای نبرد در جنگ جهانی دوم به اروپا فرستاده شد و در عملیاتی به اسارت آلمانی ها درآمد. ونه گات از جنگ جان سالم به در برد و پس از برقراری صلح، با جین ماری کاکس ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد. این نویسن...
نکوداشت های کتاب خدا حفظتان کند آقای رزواتر
Vonnegut at his best.
ونه گات در اوج توانایی های خود.
New York Times Book Review New York Times Book Review

A brilliant satire on almost everything.
هجویه ای درخشان درباره ی تقریبا همه چیز.
Conrad Aiken, American writer

Vonnegut was America's finest black humorist.
ونه گات، بهترین نویسنده ی طنزهای سیاه آمریکا بود.
Atlantic Monthly Atlantic Monthly

قسمت هایی از کتاب خدا حفظتان کند آقای رزواتر (لذت متن)
من فکرهایی دارم که خیلی از مردم، کمونیستی تلقی شان می کنند اما به خاطر خدا، پدر قبول کن که امکان ندارد کسی با فقرا کار کند و با کارل ماکس به مشکل برنخورد.

اگر کسی دوست ات ندارد، اگر فراموش شده ای، حداقل منطقی باش.

بچه ها، فقط یک قانون هست که من می دانم: لعنت بهش، آدم مجبور است که مهربان باشد.