کتاب روزهای مطالعه

Days of Reading
کد کتاب : 20230
مترجم :
شابک : 978-6007339459
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1905
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

لذت خواندن
Days of Reading
کد کتاب : 80946
مترجم :
شابک : 978-9645706867
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 147
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1905
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روزهای مطالعه اثر مارسل پروست

پروست در این مقاله‌های الهام‌بخش درباره چرایی خواندن، تمام لذت‌ها و آزمایش‌هایی را که از کتاب‌ها می‌گیریم، و همچنین زیبایی راسکین و آثارش و لذت از دست دادن خود در ادبیات در کودکی را توضیح می‌دهد.

در طول تاریخ، برخی از کتاب ها جهان را تغییر داده اند. آن‌ها دیدگاهی را که ما خودمان و یکدیگر را می‌بینیم، تغییر داده‌اند. آنها الهام بخش بحث، مخالفت، جنگ و انقلاب بوده اند. روشنگری، خشم، تحریک و دلداری داده اند. آنها زندگی ها را غنی کرده اند - و آنها را نابود کرده اند.

در این اثر، مارسل پروست (Marcel Proust)، نویسنده و مقاله‌نویس فرانسوی، به بررسی دلایلی که ما را به کتابخوانی وادار می‌کنند، می‌پردازد. همچنین در طول این کتاب، او به شیوه‌ای زیبا و شگفت‌آور به تحلیل زیبایی آثار راسکین و لذتی که ما می‌بریم وقتی در دنیای ادبیات گم می‌شویم و مانند کودکان به خواندن می‌پردازد. از او نیز به خاطر نگارش اثر عظیمی با عنوان "در جستجوی زمان از دست رفته"، به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ ادبیات تلقی می‌شود.

کتاب روزهای مطالعه

مارسل پروست
مارسل پروست با نام کامل والنتین لویی ژرژ اوژن مارسل پروست، زاده ی ۱۰ ژوئن ۱۸۷۱، درگذشته ی ۱۸ نوامبر ۱۹۲۲، نویسنده و مقاله نویس فرانسوی است. او به دلیل نگارش اثر عظیمش با عنوان در جستجوی زمان از دست رفته، یکی از بزرگ ترین نویسندگان تاریخ ادبیات قلمداد می شود.در سال ۱۸۹۲ فعالیت های ادبی جدی پروست آغاز شد و او همکاریش را با نشریه ی لو بانکه شروع کرد. در این نشریه ۱۵ مقاله از پروست چاپ شد که بعدها در کتاب خوشی ها و روزها دوباره منتشر شد. در سال ۱۸۹۶ رمان بی اعتنای وی در نشریه ی زندگی معاصر چاپ شد...