کتاب فوتبال چگونه جهان را توصیف می کند

How Soccer Explains the World
کد کتاب : 20659
مترجم :
شابک : 978-6002299659
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فوتبال چگونه جهان را توصیف می کند اثر فرانکلین فوئر

قدرت جهانی فوتبال ممکن است برای آمریکایی ها ، که در کشوری زندگی می کنند که بازی را با همان بدبینی ای که برای سیستم متریک دارند می بینند ، کاملا سخت باشد. اما در اروپا ، آمریکای جنوبی و جاهای دیگر ، فوتبال فقط یک سرگرمی نیست بلکه اغلب بیانگر ترکیب اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و نژادی جوامعی است که میزبان تیم ها و طرفداران مشتاق آنها است. فرانکلین فوئر ، یک دوستدار مادام العمر فوتبال است ، که نقش فوتبال را در فرهنگ های مختلف به عنوان ابزاری برای بررسی دامنه جهانی شدن بررسی می کند. رویکرد فوئر مدتهاست که به گزارشگری فوتبال ، ارائه تاریخچه گسترده و مصاحبه های جذاب در مورد رقابت رنجرز-سلتیک و عملکرد داخلی آث میلان ، و روشن کردن بحث مستقیم در مورد موضوعاتی مانند تجارت جهانی و صدور فرهنگ غربی می پردازد. اما فوئر با ایجاد چنین روایتی جذاب از فوتبال در سراسر کره خاکی ، خواننده را به این جوامع ورزشی دیوانه می کشاند ، انرژی خاصی به کتاب خود می بخشد. فوئر اظهار داشت: جهانی شدن نه هویت فرهنگی محلی و نه نفرت خشونت آمیز را در میان طرفداران تیم های رقیب از بین برده است و نه مشاغل محلی را در دریایی از ثروت شرکت ها غرق کرده و نه فساد گسترده ی داخلی را فرو نشانده است.
جان مو درباره ی این کتاب نوشته است:
" خوانندگان علاقه مند به اقتصاد بین الملل مطمئنا از کتاب فوتبال چگونه جهان را توصیف می کند خوششان خواهد آمد، اما طرفداران فوتبال آن را خواهند پرستید".

کتاب فوتبال چگونه جهان را توصیف می کند

فرانکلین فوئر
فرانکلین فوئر (Franklin Foer) (زاده 20 20 ژوئیه 1974) نویسنده هیات در اقیانوس اطلس و سردبیر سابق جمهوری نو است که درباره دیدگاه های معاصر از دیدگاه لیبرال اظهار نظر می کند.فوئر در سال 1974 در خانواده ای یهودی متولد شد. او فرزند آلبرت فوئر وکیل و استر صفران فوئر است. وی برادر بزرگتر رمان نویس Jonathan Safran Foer و همچنین Joshua Foer روزنامه نگار آزاد است. وی در سال 1996 از دانشگاه کلمبیا فارغ التحصیل شد و در واشنگتن ، D.C زندگی می کند.
نکوداشت های کتاب فوتبال چگونه جهان را توصیف می کند
An eccentric, fascinating exposé of a world most of us know nothing about.
نمایشی عجیب و غریب و جذاب از جهانی که اکثر ما در مورد آن چیزی نمی دانیم.
New York Times Book Review New York Times Book Review

Foer’s skills as a narrator are enviable.
مهارت های فوئر به عنوان یک راوی غبطه برانگیز است.
Boston Globe Boston Globe

قسمت هایی از کتاب فوتبال چگونه جهان را توصیف می کند (لذت متن)
ستاره سرخ بلگراد محبوب ترین و موفق ترین تیم صربستان است و تقریبا شبیه هر باشگاه دیگری در اروپا و امریکای لاتین، هواداران یاغی بی شماری دارد که قادرند به هولناک ترین شکل ممکن خشن باشند، اما هواداران خشن ستاره سرخ جایگاه افتخاری ویژه یا حتی چیزی فراتر از آن دارند. آن ها برای سازمان دهی بهتر دارودسته ی یاغی خود با مقامات باشگاه در ارتباطی تنگاتنگ اند. سرکرده های تماشاگران دو آتشه و بوقچی های شان امکانات ویژه ای، مانند بورس تحصیلی، از آن ها می گیرند و باشگاه هم به عنوان بخشی از انواع بسته های تشویقی، به شان فضایی در ساختمان اداری مرکزی باشگاه اختصاص داده که در تاپ سیدر، یکی از بهترین منطقه های بلگراد، واقع شده است.