کتاب فن بیان (مختص بازیگران)

Speech for the Stage
تئاتر، سینما و ...
کد کتاب : 24339
مترجم :
شابک : 978-9643412777
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 200
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 22
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فن بیان (مختص بازیگران) اثر اونجلین مچلین

کتابی که پیش روی شماست، شما را بر آن می دارد تا به ماهیت بیان به مثابه امری فیزیکی و مجموعه ای از امواج صوتی و پالس های فشاری که توسط شما ایجاد می شوند بیندیشید. این امواج از طریق تارهای صوتی تبلور می یابند، در دهان تعدیل می شوند و با سرعت صوت خارج می گردند. نیازی نیست که صدایتان را آزاد کنید. مانند السا شیر ماده که آزاد به دنیا آمده بود، دهانتان را باز کنید و بگذارید امواج صوتی محیط را فرا بگیرند.
از زمان انتشار اولیه ی این کتاب، هزاران بازیگر از این متن کلاسیک برای توسعه و اصلاح صدا و گفتار خود استفاده کرده اند. این کتاب شامل روال های گرم کردن صدا است اما در ابتدا بر اهمیت گوش دادن تمرکز می کند. نویسنده همچنین عناصر مهمی مانند آرامش، آوایی، بیان، طنین، زیر و بم، میزان گفتار و استرس را مورد بحث قرار می دهد. علاوه بر این، فصل هایی در مورد لهجه ها، در مورد خواندن با صدای بلند، خواندن بینایی، استماع و اجرا وجود دارد.
اوانجلین مچلین بازیگرانی چون استیو مک کوئین، لی گرانت، سوزان پلشت، جوآن وودوارد و فی داناوی را تربیت کرده است. دکتر مچلین قبلا مدیر مطالعات گفتار در مدرسه تئاتر محله و مدرس سخنرانی در دانشگاه کلمبیا بود.

کتاب فن بیان (مختص بازیگران)

اونجلین مچلین
اوانجلین ماچلین بازیگرانی همچون استیو مک کوئین ، لی گرانت ، سوزان پلشت ، جوآن وودوارد و فی فی دونووی را آموزش داد. دکتر مچلین سابقاً مدیر مطالعات گفتار دانشکده تئاتر محله و تئاتر و مدرس سخنرانی در دانشگاه کلمبیا بود.
دسته بندی های کتاب فن بیان (مختص بازیگران)
قسمت هایی از کتاب فن بیان (مختص بازیگران) (لذت متن)
بازیگرهای خوب و فراوانی وجود دارند که می توانید به صدایشان گوش کنید. صدای بازیگران انگلیسی زبان، در حال حاضر، مانند بازیگران گذشته به عنوان مثال در سینمای کلاسیک، کارایی و زیبایی ندارد. دیگر از صدایی که روی صحنه تئاترهای انگلستان به گوش می رسید خبری نیست. امروزه، به جهت رفت و آمدهای بازیگران به لندن و نیویورک و ارتباط تنگاتنگ آنها، فرهنگ بازیگری انگلستان و آمریکا در هم ادغام شده است. از بازیگرانی که به جهت بیانی، جزو بهترین ها هستند می توان از « کلر بلوم » ، « مگی اسمیت » ، « وانسا ردگریو » ، « ایرنه ورث » ، « آلبرت فینی » ، « آلک مک گون » ، « سیریل ریچارد » و « پل اسکافیلد » نام برد.