کتاب مهندسی مجدد سازمان

Mohandesi-e Mojadad Sazman
چگونه یک سازمان را باز مهندسی کنیم و از نو بیافرینیم
کد کتاب : 25738
شابک : 978-6006227368
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مهندسی مجدد سازمان اثر مجتبی لشکربلوکی

"مهندسی مجدد سازمان" نوشته‌ی "مجتبی لشکربلوکی" به این سوال پاسخ می‌دهد که "چگونه یک سازمان را باز مهندسی کنیم و از نو بیافرینیم؟". در این کتاب، "مجتبی لشکربلوکی" طی چهارده فصل مبانی "مهندسی مجدد سازمان" را توضیح می‌دهد و در هر فصل به تفصیل، ابعاد مختلف موضوع مورد بررسی را موشکافی می‌کند.
نخستین فصل کتاب، به مفاهیم بنیادی "مهندسی مجدد سازمان" و ریشه‌های آن می‌پردازد و تاریخچه‌ی بازمهندسی فرآیند را مرور می‌کند. دومین فصل، قواعد کلیدی و اصول "مهندسی مجدد سازمان" را نظیر اصول افقی و عمودی، واحد، بازگشت از انتها، ایجاد فرآیندهای موازی چندگانه، حذف زمان و فعالیت‌های غیرارزش‌افزا، مدیریت تناقض‌نماها، شکستن چارچوب‌ها و رهایی از مفروضات و عادات، استفاده مناسب از فناوری اطلاعات و ارتباطات و انتقال فعالیت به جایی که بیشترین معنا و منفعت را دارد، بر می‌شمرد. متدولوژی‌های مهندسی مجدد در کنار متدولوژی منتخب و جعبه ابزار آن، در فصول سه و چهار بررسی می‎شود و از عوامل کلیدی موفقیت در مهندسی مجدد، در فصل پنجم نامبرده می‌شود. کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازمهندسی، این بار به شکل گسترده‌تر در فصل ششم بررسی می‎شود و "مهندسی مجدد سازمان" در سازمان‌های دولتی، موضوع فصل هفتم است.
فصل هشتم تا آخر این کتاب، مطالبی را پیرامون مهندسی مجدد در سازمان‌های ایرانی، بازمهندسی فراسازمانی، مدیریت فرآیندها، بازمهندسی مدیریت، اندیشه‌ی استراتژیک با نگرش فرآیندی و فرآیندمحوری، موقعیت‌یابی مهندسی مجدد در رویکردهای مدیریت تغییر و اندیشه‌های رقیب بازمهندسی را شامل می‌شود و در پاسخ به سوال "چگونه یک سازمان را باز مهندسی کنیم و از نو بیافرینیم؟"، "مجتبی لشکربلوکی" هر آنچه را که خواننده باید از "مهندسی مجدد سازمان" بداند، به او ارائه می‌کند.

کتاب مهندسی مجدد سازمان

مجتبی لشکربلوکی
دکترمجتبی لشکربلوکی متولد سال 1357، مشـاور وزیر امـور اقتصـادی و دارایی 1392-1398، مشـاور تامین سرمایه سپهر، بنیان گذار و عضو کمیته سرمایه گذاری مدیریت ثروت ستارگان 1397- تا کنون، مدرس مدعو دانشگاه صنعـتی شریف 1390 تا کنون می باشد.
دسته بندی های کتاب مهندسی مجدد سازمان
قسمت هایی از کتاب مهندسی مجدد سازمان (لذت متن)
اندیشه مهندسی مجدد سازمان یکی از تأثیرگذارترین اندیشه های مدیریتی چندین سال اخیر است و حدود یک دهه غوغایی به پا کرد و البته اکنون به دوران بلوغ و پختگی خود رسیده است. این کتاب دریچه ای برای ورود به سرزمین مهندسی مجدد و منتخبی است از مهم ترین کلیدها، ابزارها و گام های بازمهندسی موفق در سازمان ها و سیستم های اقتصادی و اجتماعی. در این کتاب علاوه بر کلیدها، ابزارها و گام های بازمهندسی، موارد زیر نیز گنجانده شده است: * تجربیات مربوط به ایران و نکات کلیدی مرتبط با آن * پتانسیل های ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربرد آن در مهندسی مجدد سازمان * اندیشه ها و تکنیک های رقیب مهندسی مجدد * نمونه های عملی کاربست بازمهندسی و نگرش فرآیندی * جعبه ابزار بازمهندسی (فکرافزارها و نرم افزارها)