کتاب در ستایش ژان دارک

The Selected Writings of Christine de Pizan
کد کتاب : 37986
مترجم :
شابک : 978-9642093564
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1429
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب در ستایش ژان دارک اثر کریستین دو پیزان

در آغاز سال 1429 آن گاه که اشغالگران انگلیسی نیمه از قلمرو فرانسه را در چنگ داشتند دخترکی روستایی به نام ژان دارک گویی از ناکجا ظهور کرد و آب رفته را به جوی بازگرداند. کریستین دوپیزان نخستین نویسنده ی زن حرفه ای در تاریخ اروپا و مدافع سرسخت شان و منزلت زنان، در ستایش ژان منظومه ای سرود که آخرین اثر عمر این بانوی ادیب به شمر می رود.

«به باد دار: هر آن کس که یکسره به ناحق / از همگان خشم و خواری بیند / نباید که از قهر بخت در هراس افتد / خداوند / کسانی را از خاک برمی خیزاند /که نهال امید / در نهادشان می بالد.»

کتاب در ستایش ژان دارک

کریستین دو پیزان
کریستین دو پیزان (Christine de Pisan) یا دپیزان در ۱۱ سپتامبر در شهر ونیز ایتالیا به دنیا آمد و در صومعه پوآسی در حدود ۱۴۳۰ از دنیا رفت.وی یک زن ونیزی دورهٔ قرون وسطی بود و به شدت با زن‌ستیزی و خشونت علیه زنان در فرهنگ قرون وسطی مبارزه کرد. او به عنوان شاعر در دوران خود بسیار مورد توجه و تحسین بود.وی بیشتر دوران کودکی و نوجوانی خود را در پاریس گذراند و بعد از آن در دیری در شهر پویسی زیست و به زبان فراسوی میانه مطالب خود را نوشت.اولین شعرهای وی به عنوان مطالب نوشته شده بر پایهٔ دانش اشراق...
دسته بندی های کتاب در ستایش ژان دارک