کتاب دولت های توسعه گرا

States of Development
(پیرامون اهمیت سیاست در توسعه)
کد کتاب : 52255
مترجم :
شابک : 978-6227620054
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 432
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب دولت های توسعه گرا اثر آدریان لفت ویچ

شبح فقر، بیماری و جهل هنوز هم بسیاری از کشورهای در حال توسعه را تحت الشعاع قرار داده است. اما نه همه جا. برخی از جوامع مانند بوتسوانا، موریس، مالزی و کره با موفقیت زندگی مادی اکثریت شهروندان خود را تغییر می دهند، البته نه همیشه بدون هزینه از نظر حقوق بشر. برخی دیگر مانند پرو، زئیر، هند و فیلیپین در انجام این کار ناتوان به نظر می رسند. در این مطالعه به طور گسترده تطبیقی، آدریان لفتویچ چرایی این اتفاق را بررسی می کند.
لفتویچ با تمرکز بر سیاست و وضعیت طیف وسیعی از جوامع در حال توسعه، مدلی از «دولت توسعه» را به عنوان یک نوع فرعی خاص از دولت در دنیای مدرن ایجاد می‌کند و در مورد اولویت سیاست در توسعه استدلال می‌کند. او تعدادی از ارتدوکس های معاصر را در سیاست توسعه غرب در خارج از کشور به چالش می کشد، به ویژه اصرار کنونی که دموکراسی شرط لازم برای توسعه است.

دولت های توسعه گرا برای دانشجویان و دانش پژوهان در مطالعات توسعه و سیاست خواندن ضروری خواهد بود.

کتاب دولت های توسعه گرا

آدریان لفت ویچ
آدریان لفت ویچ (1940 - 2 آوریل 2013) یک رهبر دانشجوی سفیدپوست آفریقای جنوبی بود که در اوایل دهه 1960 در مبارزات ضد آپارتاید فعالیت داشت. او به بریتانیا آمد، جایی که وی یک استاد دانشگاه برجسته در بخش سیاست در دانشگاه یورک بود.لفت ویچ در دانشگاه کیپ تاون تحصیل کرد و در آنجا در سیاست های دانشجویی فعال بود. وی به مدت دو سال، 1961-1962 ، رئیس اتحادیه ملی دانشجویان آفریقای جنوبی (NUSAS) بود که مخالف سیاست های آپارتاید دولت بود. محقق و نویسنده R.W. جانسون سخنرانی لفتویچ را در جلسه NUSAS شنید و تقریب...
نکوداشت های کتاب دولت های توسعه گرا
Comfortable as it might be to think of development and democracy as compatible and mutually reinforcing, Leftwich's book provides a compelling warning against such simplistic, wishful and ideological theorizing.
کتاب لفتویچ هر چقدر هم راحت باشد که توسعه و دموکراسی را سازگار و تقویت کننده یکدیگر بدانیم، هشدار قانع کننده ای در برابر چنین نظریه پردازی ساده انگارانه، آرزویی و ایدئولوژیکی ارائه می دهد.
International Affairs

Adrian Leftwich's States of Development is a remarkable study of the appropriateness of past development policies, with an eye to the political environment in which they have operated.
دولت های توسعه گرا نوشته ی آدریان لفتویچ یک مطالعه قابل توجه در مورد مناسب بودن سیاست های توسعه گذشته با توجه به محیط سیاسی است که در آن عمل کرده اند.
Round Table

قسمت هایی از کتاب دولت های توسعه گرا (لذت متن)