کتاب مسیر آشتی

No Future Without Forgiveness
از استبداد تا دموکراسی
کد کتاب : 24055
شابک : 978-6002532695
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 364
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1999
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب مسیر آشتی اثر دزموند توتو

تأسیس کمیسیون حقیقت و آشتی آفریقای جنوبی یک رویداد بین المللی پیشگام بود. هرگز هیچ کشوری به دنبال حرکت از استبداد به دموکراسی هم از طریق افشای جنایات مرتکب شده در گذشته و هم با دستیابی به مصالحه با سرکوبگران سابق خود نبوده است. در مرکز این تلاش بی‌سابقه برای شفای یک ملت، اسقف اعظم دزموند توتو، رئیس‌جمهور نلسون ماندلا، او را به عنوان رئیس کمیسیون حقیقت و آشتی معرفی کرد. با انتشار گزارش نهایی کمیسیون، اسقف اعظم توتو تأملات خود را در مورد خرد عمیقی که با کمک به آفریقای جنوبی از طریق این تجربه دردناک به دست آورده است، ارائه می دهد.
توتو در کتاب در مسیر آشتی استدلال می کند که با انکار گذشته نمی توان به آشتی واقعی دست یافت. اما آشتی هم آسان نیست وقتی ملتی «به چشم وحش نگاه می کند». او به جای تکرار ابهامات در مورد بخشش، معنویتی جسورانه ارائه می دهد که وحشت هایی را که مردم می توانند بر یکدیگر تحمیل کنند را تشخیص می دهد، و در عین حال حس ایده آل گرایی در مورد آشتی را حفظ می کند. توتو با وضوحی که حاصل دهه‌ها تجربه است، به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه با صداقت و شفقت به جلو حرکت کنند تا دنیایی جدیدتر و انسانی‌تر بسازند.

کتاب مسیر آشتی

دزموند توتو
اسقف اعظم دزموند مپیلو توتو (Desmond Mpilo Tutu) (متولد ۷ اکتبر ۱۹۳۱) از فعالان صلح و رهبران جنبش ضدآپارتاید آفریقای جنوبی است. در سال ۱۹۸۴ برنده جایزه نوبل صلح شد. کتابی به نام کتاب شادی (شادمانی استوار در دنیایی ناپایدار) که گفتگوی اسقف دزموند توتو با چهاردهمین دالایی لاما می‌باشد در سال ۲۰۱۶ منتشر شد ژانر این کتاب خودیاری نیز هست. اسقف دزموند توتو بیماری سرطان دارد. او متأهل است و چند فرزند دارد.وی هم‌چنین عضو سازمان ریش‌سفیدان است که برای برقراری صلح در جهان تلاش می‌کن...
نکوداشت های کتاب مسیر آشتی
The Truth and Reconciliation Commission of South Africa has put the spotlight on all of us... In its hearings Desmond Tutu has conveyed our common pain and sorrow, our hope and confidence in the future.
کمیسیون حقیقت و آشتی آفریقای جنوبی همه ما را در کانون توجه قرار داده است... دزموند توتو در جلسات خود درد و اندوه مشترک ما، امید و اطمینان ما را به آینده منتقل کرده است.
Nelson Mandela

قسمت هایی از کتاب مسیر آشتی (لذت متن)