کتاب راه و رسم خوردن

How to eat
کد کتاب : 62019
مترجم :
شابک : 978-6008482154
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 120
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب راه و رسم خوردن اثر تیچ نات هان

کتاب "راه و رسم خوردن" توضیح می دهد که خوردن به عنوان یک تمرین مراقبه به چه معناست و اینکه نتایج تغذیه آگاهانه چیزی هم جهانی و هم شخصی است. خوردن یک وعده غذایی می‌تواند به رشد فردی و سلامت روان کمک کند. این اثر به داوطلبان یادآوری می‌کند که کارهایی وجود دارد که می‌توانند برای کمک به تغذیه افراد گرسنه و تنها انجام دهند. با این حال کتاب "راه و رسم خوردن" اعتدال را نیز تشویق کند و به خوانندگان کمک کند تا به سلامت و وزن بهینه دست یابند.

"تیچ نات هان" متولد در ویتنام، یک استاد ذن بودایی، شاعر، محقق و فعال حقوق بشر بود. در سال 1967 توسط مارتین لوتر کینگ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد. او دانشگاه بودایی Van Hanh را در سایگون، مدرسه جوانان و خدمات اجتماعی و جامعه بودایی روستای Plum و مرکز مراقبه را در فرانسه تأسیس کرد، جایی که سال ها در آنجا زندگی کرد. او نویسنده بسیاری از کتاب‌های تحسین‌شده است، کتاب "راه و رسم خوردن" از او میلیون‌ها نسخه در سراسر جهان فروخته است. در سال 2018، او به ویتنام بازگشت تا در یک معبد زندگی کند، جایی که برای اولین بار در شانزده سالگی منصوب شد. او در 22 ژانویه 2022 در سن 95 سالگی درگذشت.

کتاب راه و رسم خوردن

تیچ نات هان
تیچ نات هان، نویسنده، شاعر، پژوهشگر نامدار جهانی و راهب بودایی ذن، در اجتماعی رهبانی که در فرانسه بنیان نهاده زندگی می کند. وی که نویسنده کتاب پرفروش نیویورک تایمز به نام خشم، اثر کلاسیک معجزه تمرکز حواس، و کتاب های بی شمار دیگری است، کارگاه های عمومی در سراسر جهان برگزار می کند و عزلتگاه های برقراری صلح با کهنه سربازان را هدایت می کند. وی در سال ۱۹۶۷ نامزد جایزه صلح نوبل شد.رهبر معنوی بوداییان
قسمت هایی از کتاب راه و رسم خوردن (لذت متن)
راه و رسم خوردن یکی از کتاب های مجموعه ی اصول آگاهی ، اثر استاد ذن، تیک نات هان است؛ کتابی که مبانی تمرین آگاهی را روشن می سازد. این مراقبه های کوتاه همه چیز را در بر می گیرند، از غذا خوردن با دیگران و لذت بردن از غذا تا ارتباط با زمین. تیک نات هان ارتباطی لذت بخش و پایدار با جنبه های گوناگون خوردن ایجاد می کند، از جمله کشاورزی و باغبانی، خرید مواد غذایی، آماده سازی، و ارائه ی غذا و نیز شستشو و نظافت بعد از خوردن. راه و رسم خوردن یادآوری خوشایند این موضوع است که فواید خوردن آگاهانه هم فردی است هم اجتماعی.