کتاب در ستایش ادبیات

In Praise of Literature
کد کتاب : 83154
مترجم :
شابک : 978-6229824795
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب در ستایش ادبیات اثر ماریو وارگاس یوسا

در 7 دسامبر 2010، ماریو بارگاس یوسا جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. سخنرانی نوبل او یک ادای احترام بود به قدرت داستان در الهام بخشیدن به خوانندگان برای جاه طلبی بیشتر، مخالفت و بروز کنش سیاسی. وارگاس یوسا می‌نویسد: «بدون کتاب‌های خوبی که خوانده‌ایم، ما بدتر از آنچه هستیم، خواهیم بود، سازگارتر، بی‌قرارتر، مطیع‌تر، و روح انتقادی، موتور پیشرفت، حتی وجود نداشت.».درست مثل نوشتن، خواندن اعتراضی است به فقدان‌های زندگی. وقتی در داستان به دنبال چیزهایی می گردیم که در زندگی از دست رفته، بدون نیاز به گفتن یا حتی دانستن آن، می‌گوییم که زندگی آنچنان که هست تشنگی ما را برای قدر مطلق - پایه و اساس شرایط انسانی - برآورده نمی‌کند. باور داریم که باید بهتر باشد.» سخنرانی وارگاس یوسا استدلالی قوی برای ضرورت ادبیات در زندگی امروز ما است. زیرا همانطور که او به شیوایی می نویسد، «ادبیات نه تنها ما را در رویای زیبایی و خوشبختی غرق می‌کند، بلکه ما را از هر نوع ظلم و ستم آگاه می‌کند».
تخیل جسو، پویا و بی‌پایان مولد رمان‌نویس پرویی، ماریو بارگاس یوسا، یکی از غول‌های نویسندگی زمان ما، ستودنی است. . . او مانند هر نویسنده بزرگی، باعث می‌شود آنچه را که همیشه به آن نگاه می‌کردیم، اما هرگز متوجه آن نشده‌ایم، به وضوح ببینیم.

کتاب در ستایش ادبیات

ماریو وارگاس یوسا
ماریو بارگاس یوسا، در ۲۸ مارس سال ۱۹۳۶ در آرکیپای پرو به دنیا آمد. وی تنها فرزند پدر و مادرش بود و والدینش پنج ماه بعد از ازدواج از هم جدا شدند. ۱۰ سال اول زندگیش را در بولیوی و با مادرش گذراند. پس از آن که پدربزرگش مقام دولتی مهمی در پرو به دست آورد، همراه مادرش در سال ۱۹۴۶ به سرزمینش بازگشت. دوران کودکی او با سختی سپری شد.در ۱۴ سالگی پدرش وی را به دبیرستان نظام فرستاد که تأثیری ژرف و پایا بر او نهاد و ایده ی نخستین رمانش را در ذهنش پروراند. نگرش داروین گرایانه ی او نسبت به زندگی حاصل تجربه ...