کتاب یادداشت های جنایت و مکافات

The Notebooks for Crime and Punishment
کد کتاب : 85515
مترجم :
شابک : 978-6227720389
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 327
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

دفتر یادداشت های داستایفسکی : جنایت و مکافات
The notebooks for The possessed
کد کتاب : 84093
مترجم :
شابک : 978-6002538444
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 351
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دفتر یادداشت های داستایفسکی : جنایت و مکافات اثر فئودور داستایفسکی


«دفتر یادداشت‌های داستایفسکی: جنایت و مکافات» به منزله جنین این رمان است. بارها گفته‌اند که خارج شدن از حیطه اثر و رفتن به سراغ زندگی، زمانه یا پیش‌نویس‌های اولیه نویسنده، نه ثمربخش و راهگشا که حتی نادرست و به‌دور از اخلاق است؛ اما آچه ما به‌دنبال آن هستیم، «آن چیزی» است که «گفته شده»، نه «آنچه درباره‌اش حرف زده‌اند». وقتی برای فهم درست و داشتن تصویری عاری از ابهام نسبت به اثر پیچیده‌ای نظیر «جنایت و مکافات» با موانع و مشکلاتی بی‌شمار روبرو هستیم، چشم بستن به‌روی هر مقوله‌ای که کمکی ولو اندک به ما می‌رساند ابدا کار عاقلانه‌ای نخواهد بود، دفتر یادداشت‌های آن که دیگر جای خود دارد.
جنایت و مکافات نام رمان مشهوری نوشتهٔ فیودور داستایفسکی، نویسندهٔ پرآوازهٔ روسی است که در زمره مهم‌ترین آثار تاریخ ادبیات به حساب می‌آید.
این کتاب داستان دانشجویی به نام راسکولْنیکف را روایت می‌کند که به‌خاطر اصول مرتکب قتل می‌شود. بنابر انگیزه‌های پیچیده‌ای که حتی خود او از تحلیلشان عاجز است، زن رباخواری را همراه با خواهرش که غیرمنتظره به هنگام وقوع قتل در صحنه حاضر می‌شود، می‌کشد و پس از قتل خود را ناتوان از خرج کردن پول و جواهراتی که برداشته می‌بیند و آنها را پنهان می‌کند.
فیودور میخایلوویچ داستایفسکی نویسندهٔ مشهور و تأثیرگذار اهل روسیه بود. ویژگی منحصر به فرد آثار وی روانکاوی و بررسی زوایای روانی شخصیت‌های داستان است. بسیاری او را بزرگترین نویسنده روان‌شناختی جهان به حساب می‌آورند. سوررئالیستها، مانیفست خود را بر اساس نوشته‌های داستایفسکی ارائه کرده‌اند.

کتاب دفتر یادداشت های داستایفسکی : جنایت و مکافات

فئودور داستایفسکی
فئودور میخایلاویچ داستایوفسکی، زاده ی ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ و درگذشته ی ۹ فوریه ی ۱۸۸۱، نویسنده ی مشهور و تأثیرگذار روس بود. پدر داستایفسکی پزشک بود و از اوکراین به مسکو مهاجرت کرده بود و مادرش، دختر یکی از بازرگانان مسکو بود. او در ۱۸۳۴ همراه با برادرش به مدرسه ی شبانه روزی منتقل شدند و سه سال آن جا ماندند. داستایفسکی در پانزده سالگی مادر خود را از دست داد. او در همان سال امتحانات ورودی دانشکده ی مهندسی نظامی را در سن پترزبورگ با موفقیت پشت سر گذاشت و در ژانویه ی ۱۸۳۸ وارد این دانشکده شد. در تابستا...
دسته بندی های کتاب دفتر یادداشت های داستایفسکی : جنایت و مکافات
قسمت هایی از کتاب دفتر یادداشت های داستایفسکی : جنایت و مکافات (لذت متن)
حضرت اشرف به خوبی فرشته های خداوندند. بر می گردانمت سر کار ولی حواست باشد، حواست باشد و برای اونیفورم به او پول داد. خانمی آراسته سر و وضعش کاملا عوض شده بود با اینکه همان لباسهای سابقش را داشت. به طریقی میدانند چطور از پس کارها برآیند یقه های ظریف و خوش دوخت بازوبندهای جدید بچه های تروتمیز - درست انگار داشت آماده میشد برود دیدن کسی یا منتظر مهمانانی بود. مهم. می گوید ایوان ماکاریچ بعد از آنکه از اداره به خانه می آید خسته است. روی بی دراز کشیده بودم بگوی نگویی نفس بچه ها را بریده بودم، خیلی سروصدا می کردند - سکوت و نتوانست جلو خودش را بگیرد؛ دشمنش را خانم صاحبخانه که خودش زخم زبانش زده بود، دعوت کرد به قهوه. در گوشه ای نشستند، قهوه نوشیدند و در گوشی حرف زدند تا بیدارم نکنند، ولی من همه چیز را شنیدم.