کتاب یادداشت های رمان ابله

Notebooks for the Idiot
کد کتاب : 92420
مترجم :
شابک : 978-6227720501
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 362
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب یادداشت های رمان ابله اثر فئودور داستایفسکی

"این کمک ارزشمندی برای درک نه تنها اثر هنری، بلکه همچنین فرآیند خلاقانه شکنجه‌آمیز و در عین حال مطمئن داستایفسکی است." - مطالعات داستانی مدرن.
ایده اصلی« رمان ابله»، به گفته نویسنده آن، «به تصویر کشیدن یک انسان کاملا زیبا» بود. به طور معمول، این رمان برای تقویت وضعیت حرفه ای و مالی داستایوفسکی در نظر گرفته شده بود. پرتره شاهزاده میشکین، یک احمق مقدس، در ناامیدی در میان فقر محقر ناشی از قمار اجباری نویسنده روسی خلق شد. کل آینده داستایوفسکی به موفقیت رمان بعدی او بستگی داشت، رمانی که به عنوان یک داستان شروع شد و با داستانی دیگر به پایان رسید.
داستایوفسکی پس از انتشار قسمت اول «ابله» هیچ ایده ای برای ادامه داستان نداشت. قسمت دوم در واقع رمانی کاملا متفاوت است. دفترچه‌های نویسنده حداقل هشت طرح را برای داستان نشان می‌دهد، با تغییرات متعدد در هر طرح. سندی منحصر به فرد از فرآیند خلاقیت، این جلد با فکس‌میل‌هایی از صفحات اصلی دفترچه‌ها نشان داده شده است و منبعی غنی از اطلاعات در مورد توسعه رمان معمایی داستایوفسکی ارائه می‌کند.

کتاب یادداشت های رمان ابله

فئودور داستایفسکی
فئودور میخایلاویچ داستایوفسکی، زاده ی ۱۱ نوامبر ۱۸۲۱ و درگذشته ی ۹ فوریه ی ۱۸۸۱، نویسنده ی مشهور و تأثیرگذار روس بود. پدر داستایفسکی پزشک بود و از اوکراین به مسکو مهاجرت کرده بود و مادرش، دختر یکی از بازرگانان مسکو بود. او در ۱۸۳۴ همراه با برادرش به مدرسه ی شبانه روزی منتقل شدند و سه سال آن جا ماندند. داستایفسکی در پانزده سالگی مادر خود را از دست داد. او در همان سال امتحانات ورودی دانشکده ی مهندسی نظامی را در سن پترزبورگ با موفقیت پشت سر گذاشت و در ژانویه ی ۱۸۳۸ وارد این دانشکده شد. در تابستا...