کتاب ساکن برج بلند

The Man in the High Castle
کد کتاب : 1107
مترجم :
شابک : 978-964-334-450-4
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 372
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1962
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

برنده ی جایزه ی هوگو سال 1963

سریالی بر اساس این کتاب در سال 2015 ساخته شده است.

معرفی کتاب ساکن برج بلند اثر فیلیپ کی دیک

کتاب ساکن برج بلند، رمانی پادآرمان شهری نوشته ی فیلیپ کی. دیک است که اولین بار در سال 1962 انتشار یافت. داستان این رمان در سال 1962 و در آمریکا می گذرد. برده داری دوباره قانونی اعلام شده و تعداد اندک یهودی هایی که توانسته اند هنوز زنده بمانند، خود را با نام ها و هویت هایی ساختگی پنهان کرده اند. کتاب «ئی چینگ» در سان فرانسیسکو بسیار همه گیر شده و اتفاقات غیرمنتظره، دیگر اصلاً عجیب به نظر نمی رسند. همه ی این اتفاقات به این خاطر است که حدود بیست سال پیش، ایالات متحده در جنگ شکست خورد و اکنون توسط نیروهای آلمان نازی و ژاپن اشغال شده است. این رمان هیجان انگیز و دلهره آور، اثری است که نام فیلیپ کی. دیک را به عنوان نویسنده ای فوق العاده مبتکر در ژانر علمی تخیلی مطرح کرد. دیک در کتاب ساکن برج بلند، تصویری کابوس وار از تاریخ را ارائه می کند که بیدار شدن از آن ممکن است به این راحتی ها نباشد.

کتاب ساکن برج بلند

فیلیپ کی دیک
فیلیپ کیندرد دیک، زاده ی 16 دسامبر 1928 و درگذشته ی 2 مارس 1982، نویسنده ی آمریکایی بود.دیک در ایلینوی به دنیا آمد. او پس از مدتی به کالیفرنیا رفت و در دهه ی 1950، شروع به چاپ داستان های علمی تخیلی کرد. داستان های دیک در ابتدا از نظر فروش به موفقیتی نرسیدند اما پس از مدتی به فروشی فوق العاده دست یافتند.او در آثارش به مسائل فلسفی، اجتماعی و سیاسی می پرداخت و موضوعاتی چون نهادهای تمامیت طلب، جهان های مختلف، حکومت های مستبد و حالت های متغیر هوشیاری انسان را مورد توجه قرار می داد.
نکوداشت های کتاب ساکن برج بلند
Engaging.
گیرا.
Publishers Weekly Publishers Weekly

The single most resonant book of Dick’s career.
به یاد ماندنی ترین کتاب در دوران حرفه ای دیک.
New York Times New York Times

Fascinating.
شگفت انگیز.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب ساکن برج بلند (لذت متن)
او با خود فکر کرد که حقیقت به اندازه ی مرگ، ترسناک است اما سخت تر از آن پیدا می شود.

در زمانه ی عجیبی زندگی می کنیم. می توانیم به هر جا که می خواهیم سفر کنیم، حتی سیاره های دیگر. و برای چه؟ تا هر روز دست روی دست بگذاریم و روحیه و امیدمان را بیشتر از دست بدهیم.

شاید اگر بفهمی که دیوانه ای، دیگر دیوانه نباشی. یا این که در نهایت در مسیر عاقل شدن باشی. در مسیر بیدار شدن.