کتاب دریا دریا

The Sea, The Sea
کد کتاب : 13416
مترجم :
شابک : 978-6003674301
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 640
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1978
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

برنده جایزه من بوکر سال 1978

معرفی کتاب دریا دریا اثر آیریس مرداک

رمان "دریا،دریا" نوشته "آیرس مرداک" میباشد که در سال 1978 برنده جایزه "بوک پرایز" نیز شده است.شخصیت اصلی این رمان "چارلز آروبی" است.مردی در حدود شصت سال که مدیر یک سالن تئاتر نیز میباشد.او بعد از بازنشستگی از تئاتر لندن خانه ای به دور از هیاهوی شهر در کنار یک ساحل زیبا،خریداری میکند تا آنجا باقی عمرش را آرامش سپری کند.

اما اتفاقی عجیب این آرامش چارلز را به راحتی به هم میریزد.شاید تنها موضوعی که باز هم بتواند یک فرد شصت ساله را به چالش بکشد و هیجانی را درون او زنده کند،عشق باشد.

چارلز با عشق دوران جوانیش عاشقانه دیگر را آغاز میکنند.

"مرداک" در این رمانش به زیبایی فلسفه و ادبیات را با هم درآمیخته به طوری که به سختی میتوان میان این دو تمایزی قائل شد.

کتاب دریا دریا

آیریس مرداک
آیریس مرداک (به انگلیسی: Iris Murdoch) (زادهٔ ۱۵ ژوئیهٔ ۱۹۱۹ – ۸ فوریهٔ ۱۹۹۹) رمان‌نویس و فیلسوف بریتانیایی بود که به واسطهٔ رمان‌هایش دربارهٔ خیر و شر، اخلاق، روابط جنسی و قدرت ذهن ناخودآگاه شناخته‌شده‌است. او دانش‌آموختهٔ فلسفه از دانشگاه آکسفورد بود.
نکوداشت های کتاب دریا دریا
Dazzlingly entertaining and inventive...
بسیار جذاب و سرگرم کننده است.
The Times

She was a brilliantly clever woman.
"آیرس مرداک" زنی بسیار باهوش است.
Dame Judi Dench

قسمت هایی از کتاب دریا دریا (لذت متن)
راجع به خاطرات حرف زدم. آیا خاطرات وجود سرنوشت و قسمت را اثبات نمی کند؟ زمان این موضوع را نشان خواهد داد. در حال حاضر، بعد از نوشتن یک صفحه، نوشته ام بیشتر به دفتر روزانه شبیه شده تا زندگی نامه. خب، پس بگذاریم همان دفتر خاطرات باشد. چقدر حسرت می خورم که زودتر دفتر خاطرات درست نکردم؛ چه چیزها که در آن ثبت نمی شد! اما حالا اتفاق های مهم و اصلی زندگی ام تمام شده و چیزی جز «تفکر در آرامش» باقی نمانده است؛ تفکر دربارهٔ پشیمانی از یک زندگی خودخواهانه؟ نه دقیقا؛ ولی چیزی شبیه به این.

چیزی که می گویی به نظر خیلی هوشمندانه می آید؛ اما تهی است. عشق در آن دید روانشناختی جایگاهی ندارد. انگار نمی توانی تصور کنی عشق می تواند ادامه داشته باشد. ادامه داشتنش به طبیعت معجزه آسای آن بر می گردد. احتمالا تا به حال این قدر عاشق کسی نبوده ای.