کتاب ضد خاطرات

Antimemoires
کد کتاب : 14145
مترجم :

شابک : 978-9644871511
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 685
سال انتشار شمسی : 1394
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

یکی از اتوبیوگرافی های مشهور قرن بیستم

معرفی کتاب ضد خاطرات اثر آندره مالرو

کتاب ضد خاطرات نوشته ی آندره مالرو است که در سال 1967 برای اولین بار انتشار یافت.این کتاب شرح مهم ترین تجربیات شخصی مالرو است از سفرهای دور و دراز و اتفاقات زندگی پر فراز و نشیبش و همین طور شرح مهم ترین گفتگو ها و شنیده هایش. مالرو هرچه گفته خود تجربه اش کرده است.مالرو در این کتاب به شرح خاطرات خود می پردازد اما شیوه ی روایت کردنش خطی نیست. او در این کتاب خاطرات را بر اساس اهمیتشان بازگو می کند و وقایع را بدون ترتیب زمانی شرح می دهد و در دل ماجرایی ماجرای دیگری را شرح می دهد. به همین دلیل است که آن را ضد خاطرات نامگذاری کرده است. او در ابتدای کتاب این سوال را مطرح می کند که دلیل اشتیاق انسانها برای بخاطر سپردن چیزها چیست. از آنجایی که مالرو همواره نقشی سیاسی در در زمان حکومت مارشال دوگول در فرانسه ایفا می کرده در خاطراتش هم موضوع سیاست بسیار پررنگ است. و از آنجایی که بسیاری از این وقایع سیاسی را از نزدیک دیده و تجربه کرده است توانسته تصویری جذاب و خواندنی از آنها ارائه دهد.نوشته هایش علاوه بر تفکرات عمیق و فرهیخته وارش از تجربه های ناب و گاه حیرت آورش سرچشمه می گیرد. مثلا در قسمت هایی دیدارش با مائو در طی سفری که به چین داشته است را شرح می دهد. در واقع کتاب ضد خاطرات آمیزه ای از ادبیات و تاریخ است. این کتاب پیچیدگی نویسنده خود را از طریق دنیای چندگانه ، فراوان ، خطرناک و گمشده نشان می دهد.

کتاب ضد خاطرات

آندره مالرو
آندره مالرو نویسنده، منتقد هنری و سیاست‌مدار فرانسوی بود. مالرو در ۳ نوامبر ۱۹۰۱ در پاریس به دنیا آمد. پدر و مادرش وقتی او خردسال بود جدا شدند و بعد طلاق گرفتند. مالرو نزد مادرش بزرگ شد و به مدرسه زبان‌های شرقی رفت. آندره دانش‌آموز خوبی نبود و نتوانست سال آخر دبیرستان را به پایان برساند. با شروع جنگ داخلی اسپانیا به نیروهای جمهوری‌خواه پیوست و خلبان شد .در جنگ جهانی دوم راننده تانک بود و دستگیر شد، ولی توانست فرار کند و به نیروهای مقاومت فرانسه بپیوندد. در ۱۹۴۴ گشتاپو او ر...
نکوداشت های کتاب ضد خاطرات
Fascinating account of Malraux's work with the French diplomatic corps
حکایتی جذاب از کار مالرو با سپاه دیپلماتیک فرانسه "پیروزی، سرچشمه ی بسیاری از توهمات است." "انقلاب، یک ماجرای احساساتی است."
goodreads

قسمت هایی از کتاب ضد خاطرات (لذت متن)
امروزه شناخت دیگران در واقع عبارت است از شناختن جنبه های غیرمنطقی و نامعقول آنها، یعنی آنچه از اختیارشان بیرون است و در تصویری که از خود در ذهن ساخته اند نمی خواهند بپذیرند.

حقیقت هر کس را نخست در آنچیزهایی که پنهان میکند باید جست نه آنچه میگوید!

انسان چیست؟ انبان کوچک و حقیری از رازها