کتاب خاطرات سیلویا پلات

The Journals of Sylvia Plath
کد کتاب : 19540
مترجم :
شابک : 978-9643126599
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 488
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب خاطرات سیلویا پلات اثر سیلویا پلات

کتاب «خاطرات سیلویا پلات» نوشته سیلویا پلات. همانطور که از تطابق نام نویسنده و نام کتاب می توان به راحتی حدس زد، این کتاب یک زندگینامه خودنوشت است. همانطور که خود نویسنده اذعان می کند، او از کودکی عادت به یادداشت برداری از اتفاقات روزمره و بعضا چاش برانگیز زندگی خود را داشته است. این یادداشت برداری های روزمره در بزرگسالی در نوشتن این کتاب به کمکش می آیند تا که بتواند نزدیک ترین چهره از خود و زندگی اش را با مخاطبین در میان بگذارد.علاوه بر جزئیات منحصر به فردی که سیلویا از گذشته خود شرح می دهد، نحوه بیان شخصی او در روایت این حوادث است. نوع روایتی که سرچشمه و منشا غالب آثار اوست. همانطور که او در کتاب مشهور دیگرش به نام « حباب شیشه» ماجرای افسردگی اش را شرح می دهد، در اینجا ما با دختری مواجه هستیم که به سادگی قابل پیش بینی نیست و تا آخر کتاب با زندگی او همراه خواهیم شد. سیلویا پلات که اساسا با اشعارش خود را به هنردوستان معرفی کرده است، با نوشتن آثاری که نشانگر تبحر او در قصه گویی و در هم آمیزی تخیلات و مستندات حقیقی یک زندگی شخصی است توانسته در ادبیات داستانی نیز جایی برای خود دست و پا کند و به عنوان یک رمان نویس مورد توجه قرار گیرد.

کتاب خاطرات سیلویا پلات

سیلویا پلات
سیلویا پلات، زاده ی 27 اکتبر 1932 و درگذشته ی 11 فوریه ی 1963، نویسنده ی داستان کوتاه، رمان نویس و شاعر آمریکایی بود. او که در بوستون به دنیا آمد، پس از گذراندن تحصیلات اولیه به کالج اسمیت و نیونهام در دانشگاه کمبریج رفت. پلات پس از این دوران، موفقیت های بزرگی به عنوان شاعر و نویسنده به دست آورد. او در سال 1956 با شاعری به نام تد هیوز ازدواج کرد و پس از گذشت چندین سال، به همراه همسرش به انگلستان نقل مکان کرد. این زوج که دارای دو فرزند بودند، در سال 1962 از یکدیگر جدا شدند. Plath was clinicall...
نکوداشت های کتاب خاطرات سیلویا پلات
A literary event...The book has a raw immediacy that will only add to Plath's iconic reputation
یک رویداد ادبی ... این کتاب یک بی واسطه گی منحصر به فرد دارد که فقط به شهرت نمادین پلات می افزاید.
Harpers & Queens

قسمت هایی از کتاب خاطرات سیلویا پلات (لذت متن)
نمی خواهی فقط یک بار آن هم به شکلی زندگی کنی که در یک جمله ی کلی بتوانند بگویند: «او یه دختر … بود» و نهایتا در ۲۵ کلمه یا کم تر و بیش تر تو را شرح بدهند. می خواهی هر قدر می توانی زندگی کنی… تو ثروتمندی… چون هجده ساله ای، هنوز حساسی، هنوز به خودت ایمان نداری، کمی گستاخ حرف می زنی و اندکی معقول تا خطاهایت را بپوشانی. پس نمی توان تو را به احساساتی بودن، سانتی مانتال بازی یا رفتارها و تدابیر زنانه متهم کرد.