کتاب در باب هنر و زندگی

On Art and Life
کد کتاب : 20231
مترجم :
شابک : 978-6006867984
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 96
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1853
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب در باب هنر و زندگی اثر جان راسکین

کتاب "در باب هنر و زندگی" شامل مقالاتی است که در آن، جان راسکین به تفکرات خود دربارهٔ هنر و زندگی پرداخته و به مسائلی از جمله نیاز به آزادی فردی در دنیای هنر، تحقیر تولیدات انبوه هنری عصر ویکتوریایی و تغییرات مهمی که در مفهوم طراحی خلاقانه و ایده‌های مرتبط با زیبایی‌شناسی مدرن رخ داده است، می‌پردازد.

این کتاب در واقع، مجموعه‌ای از سخنرانی‌های جان راسکین در موضوعات مختلف هنر، معماری، طبیعت، و هنر و سیاست است. جان راسکین که یک فیلسوف، منتقد هنری و نویسنده معروف انگلیسی بود، در این کتاب به تبیین دیدگاه‌ها و اندیشه‌های خود درباره هنر و زندگی می‌پردازد.

جان راسکین در سال 1819 متولد شد و تأثیر زیادی در عرصه‌های مختلف هنر و ادب انگلیسی داشت. او در طول زندگی خود بسیاری از کتب و مقالاتی را نوشت که برخی از آن‌ها تأثیرات عمیقی بر جامعه و فرهنگ انگلیسی‌زبان داشتند. او بیشتر کتب خود را با لحنی اخلاقی نوشت و موضوعاتی چون هنر، فلسفه، و اجتماع را مورد بررسی قرار داد.

کتاب‌هایی که تاریخ را تغییر داده‌اند و تأثیرات عمیقی بر جامعه گذاشته‌اند، همیشه مورد توجه و تحلیل بیشتری قرار می‌گیرند. این کتب اکثرا ایده‌های نوآورانه و تفکراتی پیشرو را دربرمی‌گیرند که به تغییر در نگاه و شکل‌دهی به جوامع و فرهنگ‌ها کمک کرده‌اند. به همین دلیل نشر روزگار نو، کارهای معتبر و بزرگان فکری و اصلاح‌طلبان را برای خوانندگان علاقه‌مند به تاریخ و تفکر دست‌یافتنی می‌کند.

کتاب در باب هنر و زندگی

جان راسکین
جان راسکین (۱۸۱۹ فوریه ۸–۱۹۰۰ ژانویه ۲۰) منتقد هنر انگلیس در دوران ویکتوریا و نیز حامی هنر، طراح ونقاش، یک متفکر اجتماعی برجسته و نیکوکار بود. او در موضوعات متنوعی مانند زمین‌شناسی، معماری، اسطوره شناسی، پرنده شناسی، ادبیات، آموزش و پرورش، گیاه‌شناسی و اقتصاد سیاسی نوشته است. سبک نوشتن او و فرم‌های ادبی نوشته‌هایش به همان اندازه متنوع بودند. توصیفات ظریف هنر در نوشته‌های اولیه اش بعدها جایگزین گفتگویی ساده برای تأثیر بیشتر افکارش شد. او در تمام نوشته‌های خو...
قسمت هایی از کتاب در باب هنر و زندگی (لذت متن)
اکنون قصد بررسی مکتب معماری ونیزی را داریم؛ این مکتب مرحله ای بینابینی میان شیوه بیزانسی و گوتیک محسوب می شود؛ اما آن چه که من قصد دست یافتن بدان را دارم به سهولت می توان به سبک اخیر، یعنی گوتیک، مرتبط دانست. و از آن جا که در هر مرحله از این تغییرات باید گرایش مربوطه را به دقت مورد توجه قرار داد لذا تلاش برای دست یافتن به تصویری کلی از نتیجه نهایی در همین بادی امر، سودمند خواهد بود. ما از تغییر و تحولاتی که منجر به شکل گیری معماری بیزانسی گردید مطلعیم اما آنچه باید بدانیم این است که چه عاملی باعث شد تا این شیوه به معماری گوتیک منجر شود و...