کتاب مجموعه آثار نمایشی ویلیام شکسپیر

The Complete Works of William Shakespeare
کد کتاب : 28173
مترجم :
شابک : 978-9641212003
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 1042
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1623
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب مجموعه آثار نمایشی ویلیام شکسپیر اثر ویلیام شکسپیر

ویلیام شکسپیر شاعر و نمایشنامه‌نویس و بازیگر تئاتر انگلیسی بود که بسیاری وی را بزرگ‌ترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته‌اند. «سخن سرای آون» (به انگلیسی: Bard of Avon) لقبی است که به خاطر محل تولدش در آون واقع در استراتفورد انگلیس به وی داده‌اند.
شکسپیر در استراتفورد-آن-آون، واریک‌شر متولد و بزرگ شد. حدودا بین سال‌های ۱۵۸۵ و ۱۵۹۲، وی فعالیت حرفه ای موفق خود را در لندن به عنوان بازیگر، نویسنده و مالک بخشی از یک شرکت بازیگری به نام مردان لرد چمبرلین، که بعدا به عنوان مردان پادشاه شناخته شد، آغاز کرد. به نظر می‌رسد در ۴۹ سالگی (حدود سال ۱۶۱۳) در استراتفورد بازنشسته شده، جایی که سه سال بعد درگذشت. شکسپیر بیشتر آثار شناخته شده خود را بین سالهای ۱۵۸۹ و ۱۶۱۳ تولید کرده‌است. وی سپس تا سال ۱۶۰۸ غالبا تراژدی‌هایی نوشت، از جمله هملت، رومئو و ژولیت، اتللو، شاه لیر و مکبث که همگی از بهترین آثار به زبان انگلیسی محسوب می‌شدند. وی در آخرین مرحله زندگی خود، تراژیکمدی (که به آن عاشقانه‌ها نیز می‌گویند) نوشت و با نمایشنامه نویسان دیگر همکاری کرد. بسیاری از نمایشنامه‌های شکسپیر در دوره‌های مختلف کیفیت و دقت در طول زندگی وی منتشر شده‌است.
کل نمایشنامه های شکسپیر ۳۶ نمایشنامه است، شامل ۱۲ تراژدی، ۱۵ کمدی، و ۹ نمایشنامه تاریخی. آثاری که در این دو جلد کتاب به چاپ رسیده است شامل ۲۷ نمایشنامه، یعنی کلیه تراژدیها و کمدیهای شکسپیر می باشد و چون چاپ ۳۷ نمایشنامه در یک جلد با حروف خوانا و به حد کافی درشت میسر نبود قرار بر این شده که آثار در دو جلد انتشار یابد: جلد اول شامل ۱۳ نمایشنامه و جلد دوم ۱۴ نمایشنامه به ترتیب سالهای تحریر اصل آثار.
مجموعه ی آثار نمایشی ویلیام شکسپیر را علاالدین پازارگادی ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر سروش منتشر شده است.

کتاب مجموعه آثار نمایشی ویلیام شکسپیر

ویلیام شکسپیر
ویلیام شکسپیر، زاده ی سال 1564 و درگذشته ی سال 1616 میلادی، شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی بود. بسیاری او را بزرگترین نویسنده در زبان انگلیسی دانسته اند.شکسپیر در 26 آوریل 1564 در شهر استراتفورد در انگلستان غسل تعمید داده شد. شهرت او به عنوان شاعر، نویسنده، بازیگر و نمایشنامه نویس منحصر به فرد است و برخی او را بزرگترین نمایشنامه نویس تاریخ می دانند. با این حال، بسیاری از حقایق زندگی او مبهم است. پدرش از صاحب منصبان دیوانی بود که گویا بعدها با مشکلات مالی مواجه شد و مادرش، فرزند زمین داری نسبتا...