کتاب حمله دوم به نانوایی

The Second Bakery Attack
کد کتاب : 2944
مترجم :
شابک : 9786004610605
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 80
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حمله دوم به نانوایی اثر هاروکی موراکامی

کتاب« حمله دوم به نانوایی» داستانی کوتاه از هاروکی موراکامی است که در آگوست 1985 منتشر شد. این دنباله داستان کوتاه موراکامی "حمله نانوایی" است که در سال 1981 منتشر شد. در سال 1986 ، "حمله دوم به نانوایی" در یک مجموعه داستان کوتاه به همین نام قرار گرفت. این داستان بعدا توسط جی روبین به انگلیسی ترجمه و در شماره ژانویه 1992 پلیبوی منتشر شد.

یک زوج اخیرا متاهل در اواخر بیست سالگی در رختخواب دراز کشیده اند ، گرسنه مانده اند آنها مقدار کمی در یخچال خود خوراکی دارند: یک بسته آبجو و چند دانه کلوچه. پس از نوشیدن و خوردن تمام آن ، مرد برای همسرش تعریف می کند که زمانی او و دوستش ده سال پیش یک نانوایی را "سرقت کردنده اند". این دو نفر قصد داشتند به زور تمام نان هایی را که می توانند از یک نانوایی بگیرند. مردی که نانوائی را اداره می کرد قبل از اقدام این دو شخص یک پیشنهاد متقابل ارائه می دهد:....

موراکامی هاروکی (به ژاپنی: 村上 春樹) نویسنده و مترجم محبوب معاصر ژاپنی است. کارهای وی به عنوان "به راحتی قابل دسترسی ، در عین حال عمیقا پیچیده" توصیف شده است.

از دوران کودکی ، موراکامی به شدت تحت تأثیر فرهنگ غربی ، به ویژه موسیقی و ادبیات غربی قرار گرفته بوده است. وی با خواندن طیف وسیعی از آثار نویسندگان آمریکایی مانند کورت وونگوت و ریچارد براوتیگان بزرگ شد و اغلب با تأثیرات غربی از سایر نویسندگان ژاپنی متمایز می شود.

موراکامی در رشته تئاتر در دانشگاه واسدا در توکیو تحصیل کرد .

بسیاری از رمان های او دارای مضامین و عناوینی هستند که به موسیقی کلاسیک استناد می کنند ، مانند سه کتاب تشکیل شده تواریخ پرنده بادگیر: زاغی دزد (بعد از اپرای روسینی) ، پرنده به عنوان پیامبر (بعد از شنیدن یک قطعه پیانو از رابرت شومان ان را نوشت که معمولا در انگلیسی به عنوان پرنده پیامبر (ص) و The Bird-Catcher (شخصیتی در اپرای موتسارت فلوت جادویی). برخی از رمانهای وی عناوین خود را از ترانه ها می گیرند: رقص ، رقص ، رقص (بعد از آهنگ The Dells).

کتاب حمله دوم به نانوایی

هاروکی موراکامی
هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ در کیوتو ژاپن به دنیا آمد. در سال ۱۹۶۸ به دانشگاه هنرهای نمایشی واسدا رفت. در سال ۱۹۷۱ با همسرش یوکو ازدواج کرد و به گفته ی خودش در آوریل سال ۱۹۷۸ در هنگام تماشای یک مسابقه ی بیسبال، ایده ی اولین کتاب اش، به آواز باد گوش بسپار به ذهنش رسید. در سال ۱۹۷۹ این رمان منتشر شد و در همان سال جایزه ی نویسنده ی جدید گونزو را دریافت کرد. در سال ۱۹۸۰ رمان پینبال (اولین قسمت از سه گانه ی موش صحرایی) را منتشر کرد. در سال ۱۹۸۱ بار جازش را فروخت و نویسندگی را پیشه ی حرفه ای ...
قسمت هایی از کتاب حمله دوم به نانوایی (لذت متن)
آن زمان، من در یک شرکت حقوقی کار می کردم و همسرم منشی یک آموزشگاه طراحی بود. من بیست وهشت یا بیست و نه ساله بودم - چرا یادم نمی آید که دقیقا چه سالی ازدواج کردیم؟ - و او دو سال و هشت ماه از من کوچکتر بود. خرید مواد غذایی هیچ وقت جزء اولویت هایمان نبود. هر دو آن قدر گرسنه بودیم که دوباره خوابمان نمی برد و همانجا دراز کشیده بودیم. از شدت گرسنگی، کاری از دستمان بر نمی آمد. از تخت پایین آمدیم و به آشپزخانه رفتیم

هر وقت که همسرم چنین نظراتی میداد، حرفهایش با قدرتی شبیه به یک الهام درونی در گوشم طنین انداز میشد. شاید این اتفاق بین زوج های تازه ازدواج کرده عادی باشد. نمی دانم. اما وقتی این حرف را به من زد، با خود فکر کردم که این گرسنگی از نوع خاصی است و با رفتن به رستوران شبانه کنار بزرگراه رفع نمی شود. نوعی گرسنگی خاص. اما چه جور گرسنگی ای؟ می توانم آن را با یک تصویر متحرک به شما نشان دهم.

همسرم زیاد آبجو دوست نداشت، برای همین دو قوطی را به او دادم و چهار تا را برای خودم کنار گذاشتم. وقتی داشتم اولین قوطی را مینوشیدم، همسرم مثل یک سنجاب توی ماه نوامبر داشت با جدیت تمام قفسه ها را می گشت؛ انگار که در جست و جوی گنج باشد. دست آخر، بسته ای پیدا کرد که چهار کلوچه کرهای تهش مانده بود. هرچند که کلوچه ها پس مانده و نرم و کهنه شده بودند، اما هر کداممان دوتا را با لذت خوردیم.