کتاب فرشته خون خواهی

American War
  • 15 % تخفیف
    139,000 | 118,150 تومان
  • موجود
  • انتشارات: خوب خوب
    نویسنده:
کد کتاب : 35583
مترجم :
شابک : 978-6226983754
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 432
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد جایزه آرتور سی. کلارک سال 2018

نامزد جایزه یادبود جیمز تیت بلک سال 2018

برنده جایزه کتاب اورگان سال 2018

نامزد جایزه سانبرست سال 2018

نامزد بهترین کتاب علمی تخیلی گودریدز سال 2017

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب فرشته خون خواهی اثر عمر العقاد

کتاب «فرشته خون خواهی» رمانی نوشته ی «عمر العقاد» است که نخستین بار در سال 2017 به انتشار رسید. «سارات چستنات» تنها شش سال دارد که دومین جنگ داخلی آمریکا در سال 2074 آغاز می شود. اما حتی او نیز می داند که نفت، غیرقانونی شده، زادگاهش «لوییزیانا» تا نیمه زیر آب رفته، و آسمان پر از پهپادهای بی سرنشین شده است. وقتی پدر «سارات» به قتل می رسد و خانواده اش به اردوگاه افراد بی جا و مکان شده فرستاده می شوند، زندگی او برای همیشه تغییر می کند. «سارات» پس از مدتی با مأموری اسرارآمیز در اردوگاه دوست می شود و تحت تأثیر او، خود را به سلاحی مرگبار در جنگ تبدیل می کند. اکنون تصمیم های «سارات»، پیامدهایی سرنوشت ساز برای خودش، خانواده اش و کشورش خواهد داشت و همچنین، چندین نسل از انسان ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

کتاب فرشته خون خواهی

عمر العقاد
عمر العقاد متولد 1982 ، داستان نویس و روزنامه نگار مصری-کانادایی است.او در قاهره متولد شد و در دوحه قطر بزرگ شد. هنگامی که 16 ساله بود ، به کانادا رفت و دوره دبیرستان را در مونترال و دانشگاه را در دانشگاه کویین در کینگستون آنتاریو گذراند. وی دارای مدرک علوم کامپیوتر است.وی به مدت ده سال خبرنگار The Globe and Mail بود ، و در آنجا به مسائلی مثل جنگ در افغانستان ، دادگاه های نظامی در زندان گوانتانامو و بهار عربی در مصر پرداخت.
نکوداشت های کتاب فرشته خون خواهی
A gripping debut novel.
یک رمان نخست جذاب.
Barnes & Noble

A haunting post-apocalyptic universe.
یک جهان پساآخرالزمانی فراموش نشدنی.
New York Times New York Times

Inventive and frightening. Highly recommended.
خلاقانه و رعب انگیز. به شدت توصیه می شود.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب فرشته خون خواهی (لذت متن)
سال ها بعد، همه چیز را درباره او و آن لحظات فهمیدم. وقتی خاطراتش را خواندم، نوشته هایش من را با زندگی عجیب و پرماجرایش آشنا کرد. با کنار هم قرار دادن وقایع ذکر شده در آن یادداشت ها و دیده ها و شنیده هایم، حالا دیگر عمه ام، «سارات»، برایم غریبه نبود. وقتی خواندن را تمام کردم، همه ی رازهایی که می خواست بدانم، برایم آشکار شدند. گمانم همچون نوزادان مبتلا به یک بیماری خونی پنهان، بعضی از آدم ها محکوم به داشتن میراثی وحشتناک به دنیا می آیند؛ حکم من هم دانستن و درک کردن بود.

ولی همزمان که باقی مردم دنیا یاد گرفتند با تکیه بر انرژی های خورشید و باد و شکافت اتم زندگی کنند، سوخت قدیمی، کهنه و تقریبا بی ارزش شد. با این که ایالات شورشی، جنگ واقعی را بر تحریم ترجیح می دادند، پالایشگاه ها بسته شدند و تمرینات نظامی ممنوع اعلام شد.

زندگی روستایی به او نیرویی طبیعی داده بود که به وقت نیاز می توانست بارهای سنگین را بلند کند و مسافت های طولانی را بپیماید. برخلاف همسرش، مهاجر نبود. همانجایی زاده شده بود که در آن زندگی می کرد. همسرش اما در کودکی، دزدکی به روستا آمده بود؛ زمانی که سیل مهاجران هنوز به سمت شمال می رفتند.