کتاب فانفارلو

Fanfarlo
کد کتاب : 5340
مترجم :
شابک : 978-6006835310
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 76
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1847
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

فانفارلو
Fanfarlo
کد کتاب : 5263
مترجم :
شابک : 978-600-8209-49-2
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 85
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1847
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب فانفارلو اثر شارل بودلر

کتاب فانفارلو، رمانی نوشته ی شارل بودلر است که نخستین بار در سال 1847 انتشار یافت. این رمان که رگه های خودزندگی نامه ای زیادی در آن به چشم می خورد، تنها داستان بودلر به نثر است. داستان، به شاعری جوان به نام ساموئل کرامر می پردازد که در تلاش است تا به یکی از دوستان دوران کودکی اش، یعنی خانم دوکاسملی، کمک کند چرا که همسر این زن، شیفته ی رقصنده ای جذاب و کاریزماتیک به نام فانفارلو شده است. اما زمانی که ساموئل، فانفارلو را می بیند، خودش نیز اسیر زیبایی او می شود. در نتیجه ی این علاقه ی وسواس گونه، چشمه ی خلاقیت ساموئل خشک می شود و این شخصیت درمی یابد که هنرش، اسیر زندگی بیرونی او شده است. کتاب فانفارلو، اثری فوق العاده پراحساس و قدرتمند است که تصویری منحصر به فرد از زندگی هنرمندان پاریسی را ارائه می کند.

کتاب فانفارلو


ویژگی های کتاب فانفارلو

شارل بودلر از برجسته ترین شاعران و نویسندگان فرانسه در قرن نوزدهم

شارل بودلر
شارل بودلر، زاده ی ۹ آپریل ۱۸۲۱ و درگذشته ی ۳۱ آگوست ۱۸۶۷، شاعر و نویسنده ای فرانسوی بود. بودلر در پاریس به دنیا آمد. او تحت تأثیر پدر به سمت هنر گرایش پیدا کرد، زیرا بهترین دوستان پدرش هنرمند بودند. بودلر بیشتر روزها با پدرش به دیدن موزه ها و نگارخانه ها می رفت. او در ۶ سالگی پدرش را از دست داد و یک سال بعد، مادرش با سروانی به نام ژاک اوپیک ازدواج کرد. بودلر در ۱۱ سالگی مجبور شد همراه خانواده به لیون مهاجرت کند. بودلر در ۲۱ سالگی ازدواج کرد. او علاوه بر شعر، به کار نقد نیز روی آورد. بودلر از...
نکوداشت های کتاب فانفارلو
A neglected masterpiece by one of history’s most celebrated writers.
شاهکاری مغفول مانده نوشته ی یکی از تحسین شده ترین نویسندگان تاریخ.
Amazon Amazon

Baudelaire's autobiographical novella paints an intriguing picture of himself as a young man.
این رمان کوتاه خودزندگی نامه ای از بودلر، تصویری هیجان انگیز از خودش را به عنوان مردی جوان ترسیم می کند.
The Guardian

A mocking study of love and passion.
پژوهشی هجوآمیز درباره ی عشق و اشتیاق.
Book Depository

قسمت هایی از کتاب فانفارلو (لذت متن)
ساموئل کرامر، که قدیم ها در دوران اوج رمانتیسیسم، مزخرفات رمانتیکی نوشته و با نام مستعار مانوئلا دو مونته وردی امضاء کرده، محصول متناقض ازدواج یک آلمانی روشن پوست با زنی موخرمایی و اهل شیلی است. حالا اگر به این رگ و ریشه ی دوگانه، تحصیلات فرانسوی و فرهنگ ادبی را بیفزایید، از پیچیدگی های عجیب و غریب شخصیتش کمتر تعجب خواهید کرد - البته اگر از او خوشتان نیاید و تحت تأثیرش قرار نگیرید.

ما همگی کم و بیش شبیه همان مسافری هستیم که کشور پهناوری را درنوردیده و هر روز غروب خورشید را نگاه می کرده که در گذشته به طرز شکوهمندانه ای زینت ها و دلپسندی های جاده را زرین می ساخته، حال آن که اکنون می بیند در افقی بی رمق و رنگ باخته فرو می رود.

مسافر سپس با سری افکنده و آهی در سینه راهش را به سوی بیابان برهوتی در پیش می گیرد که شبیه بیابانی است که پیموده بوده و شبحی رنگ باخته همسفرش می شود به نام «عقل» که با فانوسی لرزان، راه ناهموارش را روشن می سازد و همراهی اش می کند، و برای سیراب کردن شهوت تمنایی که هر دم شعله می کشد و گهگاه گریبانگیرش می شود، زهر ملال را در کامش می ریزد.