کتاب موج آفرینی

Making Waves
کد کتاب : 71135
مترجم :
شابک : 978-6226913539
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 468
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه حلقه ملی منتقدان کتاب سال 1997

معرفی کتاب موج آفرینی اثر ماریو وارگاس یوسا

« کتاب موج آفرینی » نوشته ماریو بارگاس یوسا، بیش از 40 مقاله از این نویسنده بزرگ پرو را گرد هم آورده است. این کتاب توسط جان کینگ ویرایش شده است که او این مقالات را نیز به انگلیسی ترجمه کرده است. وارگاس در مورد سیاست، ادبیات، فرهنگ عامه، حرفه نویسنده و موضوعات دیگر می نویسد. حالات روحی او در سراسر کتاب بسیار متفاوت است: عصبانی، آزرده، احساساتی، خشمگین و شیفته.
کتاب پر از بینش ها و خاطرات جذاب است. برای مثال، خواندن این که چگونه اولین رمان بارگاس یوسا سوزانده و محکوم شد، جذاب است. او اغلب به فیدل کاسترو، رهبر کوبا حمله می کند. یکی از بهترین انتخاب ها، «داستان یک قتل عام»، از قتل غم انگیز گروهی از روزنامه نگاران می گوید. این قطعه ما را به دنیای چریک های راه درخشان و سرخپوستان ایکیچانو می برد.
کتاب موج آفرینی که سی سال نگارش را در بر می گیرد، توسعه تفکر ماریو بارگاس یوسا نویسنده برنده جایزه نوبل را در مورد سیاست و فرهنگ دنبال می کند و وسعت علایق و علایق او را نشان می دهد. در اینجا مراقبه های زیرکانه ای در مورد انقلاب کوبا، استقلال آمریکای لاتین، و تروریسم مسیر درخشان پرو است. تعامل درخشان با چهره های برجسته ادبیات مانند جویس، فاکنر و سارتر. و مشاهدات در مورد قبرستان سگ ها که در آن رین تین تین دفن شده است، چاقوی لورنا بابیت، و شکست های سیستم مدرسه عمومی انگلیسی.

کتاب موج آفرینی

ماریو وارگاس یوسا
ماریو بارگاس یوسا، در ۲۸ مارس سال ۱۹۳۶ در آرکیپای پرو به دنیا آمد. وی تنها فرزند پدر و مادرش بود و والدینش پنج ماه بعد از ازدواج از هم جدا شدند. ۱۰ سال اول زندگیش را در بولیوی و با مادرش گذراند. پس از آن که پدربزرگش مقام دولتی مهمی در پرو به دست آورد، همراه مادرش در سال ۱۹۴۶ به سرزمینش بازگشت. دوران کودکی او با سختی سپری شد.در ۱۴ سالگی پدرش وی را به دبیرستان نظام فرستاد که تأثیری ژرف و پایا بر او نهاد و ایده ی نخستین رمانش را در ذهنش پروراند. نگرش داروین گرایانه ی او نسبت به زندگی حاصل تجربه ...
نکوداشت های کتاب موج آفرینی
ساخت امواج جذاب است. . .
این کتاب جذاب است
New York Times Book Review New York Times Book Review

In the star-studded world of the Latin American novel, Mario Vargas Llosa is a supernova
در دنیای پر ستاره رمان آمریکای لاتین، ماریو بارگاس یوسا یک ابرنواختر است.
Wall Street Journal Wall Street Journal

Vargas Llosa speaks in his own voice, sees through his own eyes. His vision is unique. His genius is unmistakable
بارگاس یوسا با صدای خودش صحبت می کند، از چشمان خودش می بیند. دید او منحصر به فرد است. نبوغ او غیرقابل انکار است
Eugenia Thornton

قسمت هایی از کتاب موج آفرینی (لذت متن)