کتاب آلکساندر پوشکین

Collected Story
(مجموعه داستان ها)
کد کتاب : 7156
مترجم :
شابک : 9786005652048
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 680
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب آلکساندر پوشکین اثر الکساندر سرگیویچ پوشکین

"الکساندر سرگیویچ پوشکین" شاعر نام آشنای روسی است که بنیان گذار داستان نویسی مدرن در زبان روسی می باشد. این نویسنده ی بزرگ در سرتاسر جهان شناخته شده است و آثارش به اکثر زبان های دنبا ترجمه شده اند. "الکساندر پوشکین" تحت تاثیر ادبیات فرانسه و به خصوص مکتب ولتر شاعر فرانسوی بود چرا که در آن دوران اکثر نجیب زادگان روس جز به زبان فرانسوی سخن نمی گفتند و الکساندر پوشکین نیزتوانست بر این زبان مسلط شود. وی بیشتر وقتش را صرف سرودن شعر کرده بود اما با کمک توانایی هایش در شعر سرایی، توانست نثری با سادگی، بی آرایی، تند زبانی و بی تکلفی همراه با جنبه های طنز و ایجاز و آرایه های چشمگیر خلق کند.
مجموعه ی آثار "الکساندر پوشکین" در قالب 10 جلد گردآوری شده که جلد اول به ترجمه ی داستان ها و رمان های وی اختصاص دارد، جلد دوم شامل آثار نمایشی و درام های "الکساندر پوشکین" است، جلد سوم به منظومه ها و اشعار وی اختصاص دارد و جلد های دیگر نیز شامل سایر آثار "الکساندر پوشکین" می باشند.
این کتاب جلد پنجم از این مجموعه 10 جلدی می باشد که شامل داستان های: 1ـ ابراهیم 2 داستان های مرحوم ایوان پتروویچ بلکین 3ـ یاداشت ناشر 4ـ شلیک 5ـ کولاک 6ـ تابوت ساز 7ـ ناظر چاپاخانه 8ـ دختر ارباب یا دختر خانم روستایی 9ـ تاریخ روستای گاریوخینو 10ـ رسلاولف 11ـ دوبرفسکی 12ـ بی بی پیک 13ـ کرجالی 14ـ شب های مصر 15ـ دختر کاپیتان 16ـ سفر به ارزروم می باشد و به این ترتیب تعدادی از بهترین داستان های نوشته شده به زبان روسی، در این مجموعه در اختیار علاقمندان به ادبیات روس قرار گرفته است.

کتاب آلکساندر پوشکین

الکساندر سرگیویچ پوشکین
الکساندر سرگیویچ پوشکین،شاعر و نویسندهیروسی سبک رومانتیسیسم است. او در ۶ ژوئن ۱۷۹۹ در شهر مسکو چشم به جهان گشود و در ۱۰ فوریه ۱۸۳۷ در سن پترزبورگ درگذشت.پوشکین بنیان گذار ادبیات روسی مدرن به حساب می آید و برخی او را بزرگ ترین شاعر زبان روسی می دانند.پوشکین افزون بر آنکه شاعر بزرگ روسیه به حساب می آید، نمایشنامه نویس، نثرپرداز و منتقد ادبی نیز بود. اشعار وی در دوران دبیرستان با نقاب قراردادی مکتب کلاسیک عرضه شد و شعرهای آغازین دهه ۱۸۲۰، در سبک رمانتیسم ارائه گردید. او به فرهنگ عامه روس هم دلبس...
نکوداشت های کتاب آلکساندر پوشکین
Brilliant. . . . [Pushkin] took up narrative prose on a whim, but, as this collection makes clear, he mastered it gloriously.
درخشان . . . [پوشکین] نثر روایی را از روی هوا و هوس آغاز کرد ، اما ، همانطور که این مجموعه روشن می کند ، او بسیار عالی به آن تسلط داشت.
Los Angeles Review of Books

Succinct and informative notes . . . [a]spirit of adventure . . . characterises this highly readable book
یادداشت های موجز و آموزنده. . . روح ماجراجویی. . . مشخصه این اثر بسیار خواندنی است.
East-West Review

قسمت هایی از کتاب آلکساندر پوشکین (لذت متن)
دقیقا عین خودش بود. البته ناگفته نماند که او اولین و آخرین کسی نیست که با چنین سر و وضع مسخره ای از خارجه به سرزمین مقدس روسیه برگشته است. در آن جا چه چیزی به بچه های ما یاد می دهند؟ تعظیم کردن، تملق و چاپلوسی و بی احترامی نسبت به بزرگتر ها و با زن مردم لاسیدن. خدا مرا ببخشد ولی از میان جوانانی که به خارجه سفر کرده اند، تنها کسی که به آدمیزاد شبیه است، پسر خوانده آفریقایی تزار است. گاوریلا آفناسیویچ توضیح داد: کاملا درست است، او بسیار متین و باوقار است. حسابش با این جوانان های سبک مغز و جلف...