کتاب حریم

Sanctuary
کد کتاب : 123905
مترجم :
شابک : 978-9644483035
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 321
سال انتشار شمسی : 1372
سال انتشار میلادی : 1931
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب حریم اثر ویلیام فاکنر

در کتاب داستان حریم به عناوینی یکی از کتاب‌های جنجالی و پر سر و صدای فاکنر به شمار می‌رود .نقدهای خوبی بر این کتاب نوشته شد و کتاب فروش خوبی هم کرد اما فاکنر خود معتقد بوده است که این کتاب از جمله کتاب‌های ضعیف اش می‌باشد که صرفا برای عامه پسند بودن و کسب درامد نوشته شده است.این موضوع میان محققان و دوستان فاکنر مورد بحث است.وقایع این کتاب نیز همانند همه کتاب‌های فاکنر در سرزمین خیالی یوکناپاتافا رخ می‌دهد.
رمان حریم برای نخستین بار در سال 1931 در آمریکا به چاپ رسید. گودوین به همراه همکارانش در خانه ای در میان جنگل مشروب می سازند و آن را به اهالی به صورت قاچاق می فروشند . بن بو وکیلی است که با همسرش به هم زده و طی راه خود به خانه سابق والدینش یک روز مهمان گودوین می شود . از سوی دیگر تمپل نیز دختر جوان و محصلی است که روزی با پسری قرار ملاقات دارد و پسر از او می خواهد سر راه به خانه گودوین بروند و مقداری مشروب بخرند اما در آن جا مست می کند و تمپل مجبور می شود همراه او شب را در آنجا ماندگار شود . پاپای یکی از کارمندان گودوین است که قصد تجاوز به تمپل را دارد و تامی کارمند دیگری است که سعی می کند جلوی او را بگیرد.

کتاب حریم

ویلیام فاکنر
ویلیام کاتبرت فالکنر زاده ی ۱۸۹۷ و درگذشته ی ۱۹۶۲، رمان نویس آمریکایی و برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات بود. فاکنر در سبک های گوناگون شامل رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه، شعر و مقاله صاحب اثر است.فاکنر در نیو آلبانی، می سی سی پی به دنیا آمد. در ۱۹۰۲ خانواده اش به آکسفورد، مرکز دانشگاهی می سی سی پی، نقل مکان کرد. به دلیل وزن کم و قد کوتاه در ارتش ایالات متحده پذیرفته نشد ولی به عنوان دانشجوی دانشگاه افسری در یگان پرواز سلطنتی در تورنتوی کانادا نام نویسی کرد و در ۲ دسامبر ۱۹۱۸ به عنوان افتخاری ستوان...