کتاب مواجهه

Encounter
کد کتاب : 1513
مترجم :
شابک : ‏‫‬‭978-964-329-289-8
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 218
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 35
زودترین زمان ارسال : ---

میلان کوندرا، نامزد جایزه نوبل ادبیات و از پرفروش ترین نویسندگان اروپا

معرفی کتاب مواجهه اثر میلان کوندرا

کتاب مواجهه، اثری نوشته ی میلان کوندرا است که نخستین بار در سال 2009 به چاپ رسید. این مجموعه مقالات جذاب، دفاعیه ای پرشور و حرارت از هنر در زمانه ای است که به عقیده ی کوندرا، دیگر ارزشی برای هنر و زیبایی قائل نیست. کوندرا با همان ترکیب خیره کننده ی احساسات و اندیشه ها که در رمان هایش ارائه می کند، به کاوشی مجدد از نویسندگانی می پردازد که برای او مهم تلقی می شوند و آثارشان به ما کمک می کند جهان پیرامونمان را بهتر بشناسیم و به درک عمیق تری از معنای انسان بودن برسیم. علاوه بر این ها، تم های همیشگی آثار کوندرا همچون خاطرات و فراموشی، تجربه ی تبعید و بیگانگی، و گرامیداشت هنر مدرن، همگی در کتاب مواجهه به چشم می خورند و در کنار تفکرات و داستان های شخصی کوندرا، جذابیت این اثر را دو چندان می کنند.

کتاب مواجهه

میلان کوندرا
میلان کوندرا، زاده ی ۱ آوریل ۱۹۲۹ در برنو، چکسلواکی، نویسنده ی اهل چک است که از سال ۱۹۷۵ به فرانسه تبعید شد و نهایتا در سال ۱۹۸۱ به تابعیت فرانسه درآمد. او خود را نویسنده ای فرانسوی می داند و مصر است که آثارش باید چه در کتاب فروشی ها و چه در دسته بندی ادبی جزو ادبیات فرانسه محسوب شود. بهترین اثر کوندرا، بار هستی است. قبل از انقلاب مخملی ۱۹۸۹، حکومت کمونیستی کتاب های وی را در چک ممنوع کرده بود. او ترجیح می دهد به دور از هیاهوی شهرت زندگی کند و کمتر با رسانه ها گفت وگو می کند. میلان کوندرا تاکن...
نکوداشت های کتاب مواجهه
Elegant, startlingly original and provocative.
دلنشین، به شکل خیره کننده ای بدیع و برانگیزاننده.
Goodreads

It shows that clear prose can serve as windows into the unknown.
این اثر نشان می دهد که نثر واضح و سرراست می تواند همچون پنجره ای به سوی ناشناخته ها عمل کند.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Brilliant.
درخشان.
Harper Collins

قسمت هایی از کتاب مواجهه (لذت متن)
جشن نبود. یادم می آید بیش از بیست سال پیش به مراسم شام در پاریس دعوت شده بودم؛ مرد جوان خوشرو و باهوشی با نیشخندی جذاب و تمسخرآمیز در مورد فلینی صحبت می کرد... من که از هزینه ی تخیل آگاه هستم، بیش از هر چیز، احترامی فروتنانه برای فیلم های فلینی قائل ام. در حضور این مرد جوان زیرک در فرانسه ی اوایل دهه 1980 برای اولین بار احساسی را داشتم که در چکسلواکی و حتی در بدترین سال های استالین تجربه نکرده بودم؛ این که وارد دوران پس از هنر شده ایم، دنیایی که در آن، هنر به دلیل نیاز به هنر می میرد و احساس و عشق به هنر در حال مرگ است.

فهرست های سیا قدرت خود را از کجا می آورند؟ منبع این فرمان پنهانی که از آن اطاعت می شود، کجاست؟ اتاق های مجلل نقاشی. سالن ها در هیچ کجای دنیا مثل فرانسه چنین نقش مهمی ندارد. تمامی روشنفکران ملت در آن جمع می شوند و اظهار فضل می کنند؛ سخنانشان نه بر مبنای مطالعه ی نقادانه یا بحث دقیق بلکه بر مبنای عبارت سازی شکل می گیرد، لفظ بازی.