کتاب نقطه امگا

Point Omega
کد کتاب : 1921
مترجم :
شابک : 978-200035251-8
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب نقطه امگا اثر دان دلیلو

کتاب «نقطه امگا» رمانی نوشته ی «دان دلیلو» است که نخستین بار در سال 2010 منتشر شد. «دلیلو» در این رمان تأثیرگذار و جذاب، وارد ذهن و قلب مردی می شود که کارش کمک به طرح ریزی یک برنامه ی جنگی بی نقص برای ارتش بوده است. «ریچارد الستر» آخرین روزهای خدمت خود را پشت سر می گذارد. او پس از مدتی برای استراحت به منطقه ای دورافتاده می رود، و یک فیلمساز، و البته دخترش «جسیکا» نیز به او می پیوندند. این سه شخصیت، رابطه ی دوستانه ی عجیب و جالبی را با هم شکل می دهند و یک خانواده ی جدید را به وجود می آورند. اما اتفاقی فاجعه بار، مسیری کاملا متفاوت را به رویدادها می بخشد و باعث می شود راز و معما، هم بر چشم اندازهای بیابان و هم بر ذهن آن ها چیرگی یابد.

کتاب نقطه امگا

دان دلیلو
دان دلیلو (انگلیسی: Don DeLillo؛ زاده ی ۲۰ نوامبر ۱۹۳۶) نویسنده، نمایش نامه نویس، فیلم نامه نویس، پدیدآور و رمان نویس اهل ایالات متحده آمریکا است.«دان دلیلو» در یک خانواده ی کاتولیک ایتالیایی طبقه ی کارگر به دنیا آمد. در نوجوانی علاقه ی چندانی به نوشتن نداشت. او تابستان ها به عنوان پارکبان ، ساعت ها وقت خود را صرف راهنمایی و پارک ماشین ها می کرد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه «فوردهام» در «برونکس» با مدرک لیسانس در رشته ی هنرهای ارتباطی در سال 1958 به حرفه ی آگهی نویسی روی آورد. وی بارها شغل...
نکوداشت های کتاب نقطه امگا
Challenging, harrowing and beautiful.
چالش برانگیز، تشویش آور و زیبا.
Los Angeles Times Los Angeles Times

A novel about how language, film and art alter what we think of as reality.
رمانی درباره ی این که چگونه زبان، فیلم و هنر، تصور ما از واقعیت را تغییر می دهد.
USA Today USA Today

DeLillo has achieved a precision and economy of language here that any writer would envy.
«دلیلو» در این اثر، به دقت و ایجازی در زبان دست یافته که برای هر نویسنده ی دیگر، رشک برانگیز است.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب نقطه امگا (لذت متن)
تا حالا هرگز کسی نتوانسته زندگی واقعی را به صورت کلمات گفتاری یا نوشتاری درآورد. زندگی واقعی زمانی میسر می شود که آدم تنها باشد؛ فکر کند؛ احساس کند؛ در خاطرات گم شود؛ در حالت رویا همچنان نیمه هوشیار باشد، و لحظاتی را که حتی با میکروسکوپ نمی توان دید، درک کند.

می گفت زندگی خودش زمانی به جریان می افتد که می نشیند و به دیوار خالی رو به رویش خیره می شود، و به شام فکر می کند. می گفت یک زندگینامه ی هشتصد صفحه ای، چیزی نیست جز احضار ارواح. وقتی این حرف ها را می زد، تقریبا باورش می کردم. می گفت ما همیشه همین کار را می کنیم؛ همه مان.

همه ی ما زیر افکار جاری و تصاویر محومان، خودمان می شویم. با بی تفاوتی به این می اندیشیم که کی می میریم. خواه بدانیم یا نه، اینطوری زندگی و فکر می کنیم.