کتاب چهره دیگری

The Face of Another
  • 14,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: بدیل بدیل
    نویسنده:
کد کتاب : 2296
مترجم :
شابک : 978-600-94230-9-5
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 208
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1964
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

کوبو آبه از نویسندگان پرفروش ژاپن

فیلمی بر اساس این کتاب در سال 1966 ساخته شده است.

معرفی کتاب چهره دیگری اثر کوبو آبه

کتاب چهره دیگری، رمانی نوشته ی کوبو آبه است که اولین بار در سال 1964 منتشر شد. این اثر کلاسیک در ادبیات ژاپن، درست مانند این که ادامه ای مخوف و دلهره آور بر داستان «مسخ» اثر کافکا باشد، ماجرای تغییر شکل فیزیکی عجیبی را روایت می کند که از دورویی های تمام دنیای پیرامون خود پرده برمی دارد. راوی داستان، دانشمندی است که طی سانحه ای در آزمایشگاه، چهره ی خود را از دست داده و به طبع آن، ارتباطش با آدم های پیرامون با مشکل مواجه شده است. تنها را بازگشت او به دنیای انسان های عادی، به وجود آوردن نقابی آنچنان بی نقص است که کسی متوجه ساختگی بودن آن نشود. اما او خیلی زود درمی یابد که چنین نقابی، بیشتر از فقط یک تغییر چهره است و در واقع، پدید آوردن خویشتنی جایگزین است؛ خویشتنی که قادر به انجام هر کاری است.

کتاب چهره دیگری

کوبو آبه
کوبو آبه نام مستعار کیمیفوسا آبه (۷ مارس ۱۹۲۴ - ۲۲ ژانویه ۱۹۹۳) نویسنده، نمایش نامه نویس و عکاس ژاپنی بود.او از پیشگامان جریان آوانگارد در ژاپن بود. آشنایی او با ادبیات غرب، اگزیستانسیالیسم، سوررئالیسم و مارکسیسم بر تلقی او از مسائلی همچون ازخودبیگانگی و فقدان هویت در ژاپن بعد از جنگ تأثیر گذاشت. آثار وی که به بحران هویت در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم می پرداختند، توجه خوانندگان جهان را به خود جلب کرد.
نکوداشت های کتاب چهره دیگری
A remorseless meditation on nature, identity and the social contract.
تأملی بی پرده بر طبیعت، هویت و قراردادهای اجتماعی.
Penguin Random House Penguin Random House

A fascinating book.
کتابی شگفت انگیز.
Newsweek Newsweek

Since The Woman in the Dunes, Kobo Abe’s stock as a novelist has been very high. The Face of Another raises it still more.
از زمان «زن در دیگ روان»، اعتبار کوبو آبه به عنوان یک رمان نویس بسیار بالا بوده است. کتاب «چهره دیگری» این اعتبار را بیشتر نیز می کند.
The Christian Science Monitor

قسمت هایی از کتاب چهره دیگری (لذت متن)
دیو، مادامی که چنین موجودات آسیب پذیر یا شکننده یا خردشونده یا سوختنی یا موجوداتی میرا و زخم پذیر در کار باشند، همچنان به آن ها آسیب خواهد رساند.

امروزه مرز میان همنوع و دشمن، که پیش تر آشکارا مشخص بود، محو شده است. انسان که سوار تراموا می شود، به جای همنوعان، دشمنان فراوان دوره اش می کنند. برخی دشمنان در پوشش حروف الفبا به خانه اش می آیند و بعضی، که هیچ راه دفاعی در برابرشان نیست، پنهان در امواج رادیویی به سلول هایش نفوذ می کنند. در چنین شرایطی در محاصره ی دشمن بودن عرف معمول ماست و «همنوع» مثل سوزنی در انبار کاه گم می شود. ما مفاهیمی مثل «همه ی ابنای بشر برادرند» آورده ایم تا مساعدتی باشد، اما این انبار عظیم و خیالی «برادران» کجاست؟ آیا عقلانی تر نیست که خودمان را با این واقعیت وفق دهیم که دیگران دشمن اند و چنین امیدهای پرطمطراق و گمگشته ای را از سر بیرون کنیم؟ آیا ساختن پادزهری برای تنهایی مطمئن تر نیست؟

آگاهی از این که مردم در آن سوی دیوارهای بتونی مثل من زندانی همین سرنوشت اند، کشف بزرگی بود.