کتاب عشق، کار و منزلت در عصر مدرن

Collected Messages And Speeches
کد کتاب : 3319
مترجم :
شابک : 9786009732838
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 167
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عشق، کار و منزلت در عصر مدرن اثر آلن دوباتن

الن دو باتن یک نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیون ساکن بریتانیا است. کتاب‌های او موضوعات مختلفی را به شیوه‌ای فلسفی با تأکید بر ارتباط آن با زندگی روزمره بررسی می‌کند. دوباتن جستارهایی در باب عشق را سال ۱۹۹۳ منتشر کرد که بیش از دو میلیون نسخه از آن به فروش رفت. از دیگر کتاب‌های پرفروش او می‌توان به چگونه پروست می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد، اضطراب منزلت و معماری شادمانی اشاره کرد.
در سال ۲۰۰۸ او یکی از اعضای هیئت موسس یک سازمان جدید آموزشی با نام مدرسه زندگی بود. در سال ۲۰۱۵ توانست جایزه "یاران شوپنهاور" را از جشنواره نویسندگان ملبورن دریافت نماید. دو باتن دوره دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه کاره رها کرد. مهم‌ترین کتب الن دو باتن، تسلی بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر و پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، نام دارند.
کتاب عشق، کار و منزلت در عصر مدرن مجموعه ای از سمینارهایی است که آلن دو باتن در باب این موضوعات یعنی عشق ، کار ، منزلت و مدرنیسم ارائه کرده است. تمام این سمینارها ترجمه شده و در کتابی به این نام گردآوری شده است. کتاب شامل 7 فصل است که هر کدام به موضوعی اختصاص داده اند. فصل های کتاب به ترتیب عبارتند از: در باب رمانتیسیزم، اضطراب منزلت، آینده ی عشق، در باب رسانه، زندگی خردمندانه در عصر دیجیتال، در باب هنر و در باب طراحی.

کتاب عشق، کار و منزلت در عصر مدرن

آلن دوباتن
آلن دوباتن، زاده ی 20 دسامبر 1969، نویسنده ی سوییسی/انگلیسی است.دوباتن در زوریخ به دنیا آمد. پدرش که در مصر به دنیا آمده بود، به سوییس مهاجرت کرد و از موسسان یک شرکت سرمایه گذاری شد و بعد از آن، ثروت هنگفتی به دست آورد. او یک خواهر دارد و دوازده سال اول زندگی اش را در سوییس گذرانده است.دوباتن برای تحصیل، به مدرسه ای شبانه روزی در آکسفورد فرستاده شد و زبان انگلیسی را آموخت. او در رشته های تاریخ و فلسفه تحصیل کرد و مقطع دکتری را در رشته ی فلسفه ی فرانسه در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به خاطر ن...
دسته بندی های کتاب عشق، کار و منزلت در عصر مدرن
قسمت هایی از کتاب عشق، کار و منزلت در عصر مدرن (لذت متن)
من به تازگی رمان سیر عشق را منتشر کرده ام. اما در اینجا قرار نیست در مورد رمان صحبت کنم. بیشتر مایلم درباره محورهای اصلی این رمان بحث کنم. بعضی ها به من می گویند چرا به خودت زحمت نوشتن رمان را دادی. تو نویسنده ی آثار غیرداستانی هستی. دلیل نوشتن این رمان این است که من باور دارم بسیاری از عقاید ما درباره ی عشق برگرفته از رمان هایی است که خوانده ایم. همینطور فیلم هایی که دیده ایم یا آهنگ هایی که شنیده ایم و امثال آن. اصولا ایده های ما به واسطه ی روایت های عشقی که می خوانیم فرم می گیرند. این حرف البته کمی بی رحمانه است. چراکه باور ما بر این است که عشق ناگهانی است و در این مورد به خصوص تحت تاثیر دیده ها و خوانده هایمان نیستیم. اما من معتقدم ما از یکایک این روایت ها تاثیر می پذیریم. ما در بافتی کاملا تاریخی و اجتماعی عاشقی را تجربه می کنیم. جمله قصار گزنده ای هست از راشفوکو با این مضمون که آدم هایی هم هستند که اگر درباره عشق نشنیده بودند هرگز عاشق نمی شدند. خب این حرف اندکی زیاده از حد افراطی است اما ایده ی اصلی این است که ما در عشق بسیاری از سرنخ ها را از جهان بیرون می گیریم.