کتاب ستاره ها را بشمار

Number the Stars
  • 15 % تخفیف
    65,000 | 55,250 تومان
  • موجود
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 373
مترجم :
شابک : 978-600-353-235-9
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1989
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

برنده ی جایزه ی نشان طلای نیوبری سال 1990

معرفی کتاب ستاره ها را بشمار اثر لوییس لوری

لوییس لوری، نویسنده ی این اثر، با استفاده از شرح رویدادی واقعی، به ماجرای خارج شدن یهودیان-که ابتدا از حصر نجات پیدا کرده اما پس از آن به اردوگاه های مرگ فرستاده می شوند-از دانمارک تحت اشغال نازی ها پرداخته است. آنه مری جوهانسن 10ساله و بهترین دوستش، الن روزن، اغلب به زندگی قبل از جنگ و در زمان صلح فکر می کنند. داستان در سال 1943 اتفاق می افتد و زندگی این دو دختر در کپنهاگن، فقط در رفتن به مدرسه، تحمل قحطی و کمبود مواد غذایی و البته دیدن سربازان نازی در خیابان ها، خلاصه شده است. همزمان با این که نیروهای آلمانی، عملیات جابه جایی تمامی یهودی های دانمارک را آغاز می کنند، خانواده ی آنه مری به الن پناه داده و او را به عنوان یکی از اعضای خانواده شان از دید نازی ها پنهان می کنند. آنه مری خیلی زود مجبور است تا برای نجات جان دوستش، الن، به دل مأموریتی سخت و خطرناک برود.

کتاب ستاره ها را بشمار

لوییس لوری
لوییس آن هامرزبرگ که آثارش را با نام لوییس لوری منتشر می کند، نویسنده ی آمریکایی و پدید آورنده ی آثار بی شماری برای کودکان و نوجوانان است. او آثار درخشانی در زمینه ی ادبیات کودکان و نوجوانان دارد و دو بار برنده ی مدال نیوبری شده است. لوییس لوری در ۲۰ مارس ۱۹۳۷ در هونولولو در هاوایی زاده شد. او فرزند دوم از سه فرزند کاترین و رابرت هامرزبرگ است. پدر لوییس دندانپزشک ارتش بود. پیشه ی پدر سبب شد در دوران کودکی بسیار سفر کند. خواهر بزرگ لوییس در سن ۲۸ سالگی در سال ۱۹۶۲ درگذشت و این رویداد، موضوع کت...
نکوداشت های کتاب ستاره ها را بشمار
The whole work is seamless, compelling, and memorable.
در مجموع، اثری بی نقص، هیجان انگیز و به یاد ماندنی.
Horn Book Horn Book

Readers come to understand the true meaning of bravery.
مخاطبین ]با خواندن این اثر[، معنای واقعی شجاعت را خواهند فهمید.
School Library Journal School Library Journal

An unforgettable work of fiction.
یک اثر داستانی فراموش نشدنی.
Publishers Weekly Publishers Weekly

قسمت هایی از کتاب ستاره ها را بشمار (لذت متن)
گوش می داد و می دانست مادرش درباره چه چیزی صحبت می کند. روزنامه دفری دنسک روزنامه ای غیرقانونی بود که پیتر نیلسن هرازگاهی برایشان می آورد؛ در حالی که آن را به دقت تا زده و لای کتاب ها و کاغذهای معمولی مخفی کرده بود. مامان همیشه روزنامه را پس از آنکه خودش و بابا می خواندند، می سوزاند. ولی آنه مری بعضی شب ها صدای مامان و بابا را می شنید که درباره ی خبرهایی که آن روزنامه نوشته بود صحبت می کردند؛ خبرهایی در مورد خرابکاری علیه نازی ها، بمب گذاری در کارخانه های تولید ابزار جنگی و از بین بردن خط آهن ها برای جلولگیری از حمل و نقل کالا.

مامان داشت گریه می کرد، و باران باعث شد این طور به نظر برسد که انگار همه ی دنیا داشت گریه می کرد.

آنه مری می دانست «نهضت مقاومت» یعنی چه. یک بار که این اصطلاح به گوشش خورده بود، از بابا پرسیده و او برایش توضیح داده بود. اعضای نهضت مقاومت دانمارکی بودند، اما کسی آن ها را نمی شناخت، برای اینکه فعالتیشان خیلی سری بود. آن ها مصمم بودند از هر راهی که می توانند به نازی ها لطمه بزنند. بنابراین، به کامیون ها و اتومبیل ها آسیب می رساندند و کارخانه هایشان را با بمب منفجر می کردند. آن ها بسیار بی باک بودند. البته گاهی هم به دام می افتادند و کشته می شدند.