کتاب چرا می نویسم

Why I Write
کد کتاب : 3400
مترجم : آناهیت کزازی
شابک : 978-600-5871-19-7
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 174
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1946
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

جورج اورول از برجسته ترین نویسندگان قرن بیستم

معرفی کتاب چرا می نویسم اثر جورج اورول

کتاب چرا می نویسم، اثری نوشته ی جورج اورول است که نخستین بار در سال 1946 به انتشار رسید. نویسنده ی شناخته شده ی انگلیسی، جورج اورول در این مقاله ی جذاب و آموزنده، با جزئیات به شرح سفر شخصی خود در مسیر نویسنده شدن می پردازد. او کتاب را با جزئیاتی درباره ی دروان کودکی نه چندان شاد خود آغاز می کند: پدری که حضور نداشت، آزار و اذیت های مختلف در مدرسه و حسی ژرف از تنهایی. او سپس نشان می دهد که چگونه این تجارب، او را به سوی نویسنده شدن رهنمون ساختند و بیان می کند که چنین ضربه های روحی در اوایل زندگی، برای یک نویسنده به نوعی ضروری هستند. اورول سپس از چهار عامل محرک اصلی برای نوشتن نام می برد؛ عواملی که در مورد تقریبا همه ی عرصه های خلق هنری صدق می کنند.

کتاب چرا می نویسم

جورج اورول
اریک آرتور بلر با نام مستعار جورج اورول، زاده ی ۲۵ ژوئن ۱۹۰۳ و درگذشته ی ۲۱ ژانویه ۱۹۵۰، داستان نویس، روزنامه نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی بود. او را بیشتر برای دو رمان سرشناس و پرفروشش، مزرعه ی حیوانات و ۱۹۸۴ می شناسند. این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتاب دیگری از یک نویسنده ی قرن بیستمی، فروش داشته اند. او همچنین با نقدهای پرشماری که بر کتاب ها می نوشت، بهترین وقایع نگار فرهنگ و ادب انگلیسی قرن شناخته می شود.پدربزرگ او، توماس ریچارد آرتور بلر، یک روحانی بود. خود وی، خانواده اش را با ...
نکوداشت های کتاب چرا می نویسم
Orwell's timeless, uncompromising essay.
مقاله ی جاودان و بدون تعارف اورول.
Amazon Amazon

More relevant, entertaining and essential than ever.
مرتبط تر، سرگرم کننده تر و ضروری تر از همیشه.
Barnes & Noble

A wonderful work.
اثری شگفت انگیز.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب چرا می نویسم (لذت متن)
از هنگامی که هنوز بسیار کوچک بودم، شاید پنج یا شش سالگی، می دانستم که وقتی بزرگ شدم، نویسنده خواهم شد. بین هفده تا بیست و چهار سالگی سعی داشتم این فکر را رها کنم، ولی با آگاهی به این که با این کار به سرشت حقیقی ام ظلم می کنم و دیر یا زود بالاخره باید بنشینم و کتاب بنویسم.

در شانزده سالگی، ناگهان پی بردم که در خود الفاظ یعنی موسیقی و تداعیات الفاظ چه لذتی نهفته است... البته از پیش، نیاز به توصیف چیزها را کاملا می دانستم. روشن است که می خواستم رمان های ناتورالیستی پرحجمی بنویسم پر از توصیفات دقیق و تشبیهات جذاب و چشمگیر و سرشار از قطعه های احساساتی که الفاظ در آن ها گاهی به خاطر موسیقی کلام به کار روند.

بالاترین خواست من در ده سال گذشته این بوده که هنری از نوشته ی سیاسی بسازم. نقطه ی آغاز لازم همواره احساس هواداری و حس بی عدالتی بوده است. وقتی می نشینم که کتابی بنویسم، به خودم نمی گویم «می خواهم اثری هنری به وجود بیاورم». کتاب را می نویسم زیرا دروغی هست که می خواهم فاش کنم، واقعیتی وجود دارد که می خواهم به آن توجه جلب کنم، و دغدغه اصلی ام این است که به گفته ام گوش کنند.