کتاب ده گفت و گو

Dah Goftogou
کد کتاب : 59932
مترجم :
شابک : ‌‌978-9643620882
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 187
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ده گفت و گو اثر ارنست همینگوی

این کتاب شامل ده مصاحبه با ده نویسنده‌ی گوناگون است. نویسنده‌هایی نظیر ارنست همینگوی، ویلیام فاکنر، آرتور میلر، آرنولد وسکر، هارولد پینتر،‌ بوریس پاسترناک، میخائیل شولوخوف، چنگیز آیتماتوف، واسیلی شوکشین و روبر آندره ویوگنی سیدوروف.
نویسندگانی که با آن‌ها مصاحبه شده از طیف‌های وسیعی نظیر رمان‌نویس،‌ داستان‌کوتاه‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، شاعر و غیره هستند و هرکدام عادت‌ها و سلیقه‌های خود را در نوشتن دارند و سبک ادبی هرکدام نیز به‌غایت متفاوت است. نویسنده‌ای مانند همینگوی به که ساده‌نویسی شهره است و نویسنده‌ای دیگر مانند فاکنر که به نثر پرطمطراق و شاعرانه‌ی خود می‌بالد. تک‌تک این نویسنده‌ها مسیر خود را رفته‌اند و هیچ‌کدام سرسپرده‌ی دیگری نبوده‌اند؛ اما همگی یک عنصر اساسی را یک‌جا دارند: آن‌ها روزانه و به‌طور مستمر با نوشتن درگیر هستند.
از این‌رو می‌توان گفت هر مصاحبه، به‌مثابه‌ی گفت‌وگویی هدفمند به بخشی از جهان فکری،‌ فلسفی و نوشتاری هر نویسنده راه می‌برد و رویکردهای خاص آن نویسنده را نسبت‌به پدیده‌های گوناگون ادبی،‌ اجتماعی، فرهنگی و غیره تبیین می‌کند. مخاطب با خواندن مصاحبه‌ی نویسندگان، دمی به جهان آن‌ها راه می‌یابد و فردیت نهفته در وجود هر کدام‌شان را بازمی‌شناسد.
در آغاز هر مصاحبه، معرفی‌ای چند صفحه‌ای از هر نویسنده و آثارش قرار دارد و زمینه‌ی آشنایی بیشتر و جامع‌تر خواننده را فراهم می‌کند. هر گفت‌وگو شیوه‌ی متمایز و پویای خود را دارد و گرد فرم‌های متفاوت بیان ادبی و عادت‌ها و تجربه‌های زیسته‌ی نویسندگان می‌چرخد و پرتره‌ای از هنرمند را در ذهن مخاطب ترسیم می‌کند.
همان‌طور که مترجم در پیشگفتار خود می‌گوید،‌ خواندن این مصاحبه‌ها می‌تواند صرفا به انگیزه‌ی سرک کشیدن به دنیای آفرینش هنری و تسکین کنجکاوی خواننده صورت بگیرد. در همین حین اطلاعاتی را درباره‌ی زندگی آن نویسنده ارائه می‌دهد که ممکن است در بسیاری موارد مغفول مانده باشد. خواننده هم با مطالعه‌ی این گفت‌وگوها می‌تواند در دنیای شگفت‌انگیز ادبی نویسندگان شریک شود و از راه‌‌ و‌ روش آنان الهام بگیرد.

کتاب ده گفت و گو