کتاب انقلاب شبکه های اجتماعی

Platform Revolution: How Networked Markets Are Transforming the Economy
کد کتاب : 1555
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-600-5253-92-4‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 355
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 4 اردیبهشت

انقلاب پلت فرم
Platform Revolution
کد کتاب : 41303
مترجم : مصطفی طهماسبی
شابک : 978-6004970969
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 428
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب انقلاب شبکه های اجتماعی اثر سانجیت پل چوداری

کتاب انقلاب شبکه های اجتماعی، اثری نوشته ی جفری پارکر، مارشال وان الستین و سانجیت پل چوداری است که نخستین بار در سال 2016 چاپ شد. شرکت های بزرگی چون Uber، Airbnb، Amazon، Apple و PayPal همگی در زمره ی رهبران صنعتی و تجاری جهان به شمار می آیند. اما راز موفقیت آن ها چیست؟ این کسب و کارهای پیشرو و فوق العاده موفق بر اساس «سکوها» به وجود آمده اند: بازارهایی دوجانبه که در حال رقم زدن انقلابی در راه و روش های انجام تجارت هستند. این کتاب دگرگون کننده و آموزنده که توسط سه نفر از موفق ترین متخصصین کسب و کارهای سکویی نوشته شده، اولین کتاب مرجع و جامع درباره ی این کسب و کارها به شمار می آید. کتاب انقلاب شبکه های اجتماعی، به توضیح همه ی جنبه های این دگرگونی تجاری می پردازد و راز خلق کسب و کارهای سکویی موفق را برای مخاطبین خود برملا می کند.

کتاب انقلاب شبکه های اجتماعی


ویژگی های کتاب انقلاب شبکه های اجتماعی

در فهرست کتاب هایی که زندگی تان را دگرگون خواهند کرد

نکوداشت های کتاب انقلاب شبکه های اجتماعی
A practical guide to the new economy that is transforming the way we live and work.
راهنمایی کاربردی برای اقتصادی نوین که در حال دگرگون کردن زندگی و کار ماست.
Amazon Amazon

Thorough and provocative.
جامع و برانگیزاننده.
The Wall Street Journal

An inspiring guide for business leaders.
راهنمایی الهام بخش برای رهبران تجاری.
Jim Hagemann-Snabe, former CEO of SAP

قسمت هایی از کتاب انقلاب شبکه های اجتماعی (لذت متن)
پیدایش کسب و کارهای سکویی در حال تغییر، اساس دورنمای تجاری به سه روش خاص است که توجه زیادی را به خود جلب کرده است. ما این سه نوع اختلال ناشی از سکو را تحت عناوین جداسازی دارایی از ارزش، واسطه گری مجدد و انباشت بازار شرح می دهیم. جداسازی دارایی از ارزش. آشناترین مثال های سکویی - ایر بی ان بی، اوبر، آمازون - به حوزه ی کسب و کار به مصرف کننده مربوط می شود. در حوزه ی کسب و کار به کسب و کار، محصول را چگونه به سکو تبدیل می کنید؟ بسیاری از شرکت ها دارایی های ثابت فراوانی دارند مانند نیروگاه های تولید برق، دستگاه های تصویربرداری به روش تشدید مغناطیسی (ام آر آی) یا قطعه زمین. چگونه برای این دارایی ها سکو ایجاد می کنید؟ پاسخ: مالکیت دارایی واقعی را از ارزشی که ایجاد می کند، تفکیک کنید. در نتیجه، استفاده از دارایی به طور مستقل داد و ستد می شود و به بهترین شکل مورد استفاده قرار می گیرد؛ به عبارتی، کاربردی که بیشترین ارزش اقتصادی را به وجود می آورد نه ارزشی که محدود به کاربردهای خاص مالک است. در نتیجه، کارایی و ارزش دارایی به نحو چشمگیری افزایش می یابد.

ما برای رفع این مشکل، سکویی را پیشنهاد می کنیم که دارایی های واقعی (فیزیکی) را از ارزشی که ایجاد می کنند، جدا می کند. چنین سکویی به خرده فروشندگان کمک می کند تقاضای خریداران عمده ی برق را برآورده کنند. این خریداران نیز برق را به دست مصرف کنندگان نهایی می رسانند. سیستم باید برای رفع نیاز کاربران سکو به کنترل دائمی قیمت های بازار، سیگنال های خودکار ایجاد کند تا بتوان دستگاه های فروشندگان را طوری برنامه ریزی کرد که به اطلاعات مناسب و محلی قیمت و تقاضا، که سکو منتشر می کند، به طور خودکار پاسخ دهد.